Svenska Hästars Värn, några medlemmar?

Sv: Svenska Hästars Värn, några medlemmar?

Knapplån*

Jag var medlem för några år sedan. Ansökte om fodervärdskap och de var ute o kontrollerade stallet och allt var frid o fröjd.Sen blev det inte mer?
Såg i tidningen (medlemstidningen) om flera hästar som kunde tänkas passa mig och mina erfarenheter.Men ingen hörde av sig o när jag själv ringde och frågade om hästarna så visste de inte ens hos vem dessa hästar stod. Blev en katt o råtta lek för mig att leta reda på de "tilltänkta" hästarna. När jag lyckades få tag på en av dom så fick jag information om hästen och vi bestämde löst om att jag skulle komma o titta.Först skulle jag kontakta den som hade hand om fodervärdsbiten i SHV. När jag fick tag på tjejen på SHV så stämde inga av de uppgifter på hästen som jag fått.Det hela blev otroligt rörigt och till slut tappade jag lust och ork att lägga ner massa detektiv jobb åt SHV för att de ska få fram vilka hästar som stod hos vem.
Det hela slutade med att jag inte tog någon på foder utan köpte en privatägd nordis.... Efter denna karusellen gick jag ur o har inte blivit medlem mer.
 
Sv: Svenska Hästars Värn, några medlemmar?

TAr upp denna tråden igen, eftersom jag gärna vill veta en del om hästarna som varit misshandlade.. ska göra en uppgift i svenska.. någon som ahr nått att berätta?
 
Sv: Svenska Hästars Värn, några medlemmar?

Jag är medlem sen några år tillbaka och tycker att det är en jätteviktig förening som gör ett väldigt bra arbete!
Det har varit en hel del problem tidigare med styrelsen och liknande men man jobbar hårt för att rätta till sina misstag och få ordning på föreningen igen. Nina Winarve som jobbar med fodervärds-placeringarna nu är otroligt kompetent och duktig, hon gör ett enormt arbete och försöker ta igen de fel som enstaka individer i föreningen har gjort tidigare. Jag var även med på senaste medemsmötet där nuvarande styrelsen utsågs och fick verkligen intrycket att de verkligen är engagerade och vill ta egen för de problemen föreningen har haft på grund av vissa individer.
Så kort sagt: Jag är väldigt positiv till SHV och tycker att de gör ett extremt viktigt jobb!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag la ut ett liknande inlägg för ett antal månader sedan och fick då mycket uppmuntrande kommentarer som faktiskt fick det att kännas...
Svar
1
· Visningar
858
Senast: Beet
·
Hästmänniskan Jag vet inte riktigt hur jag ska ta mig an problemet eller OM det ens finns någonting att göra i efterhand. Jag köpte en 2,5åring som...
Svar
8
· Visningar
2 458
Senast: Zephira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp