Bukefalos 28 år!

Svenska "hålor" värda ett besök?

Påskallavik, Mariestad, Strängnäs, Mariefred, Norrtälje....
Hur hamnade den gudsförgätna hålan Påskallavik där bland alla städerna? :D Istället för P-vik skulle jag rekommendera (på sommartid) det lilla, lilla samhället Mörtfors i Oskarshamns kommun. Väldigt mysigt att stanna vid pensionatet och fika i grönskan invid ån som porlar. :love: Dock finns inget annat att göra där vad jag vet, så det är mer ett stopp på vägen till något annat.
 
Tänkte också föreslå Järvsö. Har inte varit där på ett antal år och oftast bara passerat om inte järvzoo varit destinationen. Vet dock inte vad som finns där mer än fin natur.

Kopiösa mängder caféer, Hälsingestintans egen butik och loppisar är vad jag har lyckats utröna :D
 
Östhammar är gulligt och trevligt! Annars är ju Mariefred, Vaxholm och Hjo sånadäringa söta sommarstäder.
 
Hej alla! Jag behöver tips =)

Jag har lust att göra en liten miniresa ett par tre dar eller så och tänkte ta tåget till nån svensk liten sevärd/rolig/fin ort/stad för att se natur, ha det lugnt och skönt, bo billigt på vandrarhem och som en bonus kanske också shoppa något kul, gärna i second hand butiker/på loppisar.

Någon som har tips på någon sån ort i Sverige? Jag bor i Dalarna och vill åka till ett annat landskap, fast kanske inte till Blekinge/Skåne/Lappland utan i anslutning typ, ni fattar... och som sagt inte till nån stor stad tänkte jag, utan till nåt lite mindre ställe som man kanske inte tänkt så mycket på tidigare... tips? =)

Tack på förhand!

//r
Ullared!! Den som inte gillar shopping in Ullared måste vara crazy. Bo i Varberg på varbegs kurort.
 
Ullared!! Den som inte gillar shopping in Ullared måste vara crazy. Bo i Varberg på varbegs kurort.

Men usch! Shopping som är så jäkla hjärndödande. När jag handlar ska det vara för att jag behöver det jag köper. Prylhysteri är något jag inte begriper och de billigaste prylarna är väl också tillverkade under diskutabla former.

Annars håller jag med förslaget om Vaxholm, tidigare i tråden. Då kan man ju också ta en tur i skärgården. Norrtälje kan ju också vara okej, i alla fall vissa centrala delar. Annars ser det mest ut som vilken stad som helst med vanliga hyreshus och butiker ur de vanliga kedjorna. Vad man gör där vet jag dock inte.
 
Hej alla! Jag behöver tips =)

Jag har lust att göra en liten miniresa ett par tre dar eller så och tänkte ta tåget till nån svensk liten sevärd/rolig/fin ort/stad för att se natur, ha det lugnt och skönt, bo billigt på vandrarhem och som en bonus kanske också shoppa något kul, gärna i second hand butiker/på loppisar.

Någon som har tips på någon sån ort i Sverige? Jag bor i Dalarna och vill åka till ett annat landskap, fast kanske inte till Blekinge/Skåne/Lappland utan i anslutning typ, ni fattar... och som sagt inte till nån stor stad tänkte jag, utan till nåt lite mindre ställe som man kanske inte tänkt så mycket på tidigare... tips? =)

Tack på förhand!

//r
Västervik.
Bor precis utanför sedan någon månad och tycker att det är en riktigt trevlig liten stad, mkt vatten och man kan ta båt i skärgården. Inte så stort så är inget direkt för den shoppinggalna, finns lite uteställen vid vattnet som om vädret tillåter är trevliga för en öl eller två, dock inget direkt partyliv vad jag förstått.
 
Tack så mycket för alla era tips!

I helgen blir det sommarstugan :heart, men sen ska jag läsa era tips noggrannare, kolla upp ställena mer och se till o boka en tripp, vill se mer av vårt land =)

//r
 
Bäsinge/Utsund ligger i södra Dalarna och ja, det finns mycket fint häromkring;) Myggspray är inte nödvändigt alls i år, eftersom det varit en extremt myggfattig sommar:up:

I see! Har varit däruppe rätt mycket som barn, men well... mina geografikunskaper är som sagt kanske inte riktigt vad de borde vara... :angel:
Skönt att det varit det!
 

Liknande trådar

Mat Jag ser att folk ofta startar trådar om tips på restauranger i en stad/ ett område. Och sen blir tråden äldre och glöms bort. Så jag...
2
Svar
27
· Visningar
2 347
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp