Svenska örter, bär etc.

det finns ju urindrivnde (vätskedrivande) tabletter för människor.
men man lir ju mera törstig som gör att man dricker mera och pissar mera.
kretsloppet är igång!
 
Ja, förutsatt att man, eller hästen, dricker mycket mer så funkar det ju bra med vätskedrivande "preparat" men annars så innebär det ju att vätskan åker rakt igenom systemet utan att tas upp av kroppen och då kan man få vätskebrist och eftersom det är, enligt min erfarenhet, många hästar som dricker för lite, så kanske man ska vara försiktig med såna medel?
 
Tack för adresserna! De var jättebra!
Som sagt om det finns fler adresser så är jag vekligen nyfiken på dem!

Fråga: :confused:
Vad är nypon bra för? och hur ger man de till hästarna?
 
Nypon innehåller massor med nyttiga vitaminer - massor med vitamin C bland annat! :) Det motverkar diarré, fungerar stärkande och är bra för hovkvalitén.

Man plockar nyponen hela och torkar, eller köper torkade nypon som blivit malda. :) (Ger själv båda sorterna och det fungerar super!)

Mvh Huntress
 
Förra året torkade jag nypon, men de blev stenhårda! Ska de bli det eller gjorde jag fel??
Jag har för mig at tde ska vara bra för lederna också.

på en av hemsidorna som du skrev hittade jag att brännässlor är bra för magra hästar, (dosering 3dl de 3 första dagarna sedan 1dl/dag) Men det stod också att de kunde få nässelutslag. Vart uppkomer de??
 

Liknande trådar

E
Hästvård Jag hittade lite tips i en bok som jag tänkte lägga ut här. OBS! Detta stod i en bok! Alltså får ni tolka det hur ni vill, men vad jag...
Svar
19
· Visningar
3 953

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp