Svenska OS-laget i hoppning!

kopur

Trådstartare
Vilka tror DU att det blir?

Malin Baryard och Rolf-Göran Bengtsson måste väl vara självskrivna??!! Det samma gäller väl nästan Peter Eriksson med all hans rutin. Då återstår bara en plats - men MÅNGA bra ryttare!

Maria Gretzer - också mycket rutinerad och kanske har hon t o m två möjliga hästar nu när hon har Irco Mac som komplement till Cinderella.

Helena Lundbäck och Mynta - VM-final...!!!

Royne Zetterman och Richmond Park

Helena Persson och Classic H

Blir det Helena och Mynta som fjärde ekipage och Maria G som reserv?

Har Sverige någonsin haft ett sådant bra läge inför ett OS, med så många bra ekipage att välja bland????!!!! Hur ser ditt drömlag ut???
 
ja skulle vilja ha: malin, rolf-göran bengtsson, peter eriksson och royne zetterman..
 
Guldläge!

Zetterman, Eriksson, Bengtsson och Lundbäck, Gretzer som reserv.
 
Jag skulle nog vilja ha med Lundbäck, Eriksson, Bengtsson och så Zetterman eller Persson.

Men Malin känns ju självskriven att vara med. Men jag Tror
att det blir Baryard, Lundbäck, Bengtsson och Eriksson som
får rida. Tror att alla de andra tre har ungefär lika stor
chans till att bli reserver.
 
Baryard - Bengtsson - Gretzer - Eriksson. :)

Sen vete tusan. Är Zetterman på G? Tycker han har inte synts till alla i vinter. Mycket kan hända innan OS.
 
För mig känns det som att Bayard, R-G B & Eriksson är självskrivna.
Sen tror jag mest på Royne som 4:e ryttare.
Jag vet i tusan om Marias Irco Mac räcker till för ett OS, den hästen har väl mest gått nat o lite int innan. Cinderella tkr jag inte är "säker". De har ganska blandade resultat.
Mynta vet man ju var man har, hennes OS-form handlar nog mkt om hur man matchar henne på vägen dit. Hon är ju trots allt rätt gammal nu.
Classic kan nog oxå va aktuell, däremot tkr jag att Maria Sundbergs Carlot är lite för grön för ett OS, han har inte gjort så mkt än om man jämför me dom andra hästarna.

Fick jag bestämma skulle det bli Bayard, Bengtsson, Eriksson o Zetterman alltså :) Men det blir nog guld hur som helst :banana:
 
Mitt "drömlag" i dagsläget ser ut så här: Eriksson, Gretzer, Lundbäck och Bengtsson. :)

Så kommer de säkert inte att bli men hade jag fått bestämma så ;)
 
Hej!

Jag är nästan säker på att det blir Baryard, Eriksson, Bengtsson och så tror jag faktiskt Persson. Classic H hoppar stort och är bra ute. Det är kvaliteter som behövs vid ett OS!!!
 
Var det inte Eriksson som skulle lägga ned tävlandet?
Eller har han, som alla andra som syns mycket, ångrat sig?
 
Jag tror det blir Malin B (Flippan), Peter E (Cardento), Helena L (Mynta), Maria S (Carlot). Jag tror inte Gretzer får till det med sina pållar och istället chansar man på att slänga in Maria S¨s fantastiska häst efter en formtopp nu i sommar. Jag tror inte heller RGB får ordning på någon häst utan det blir Mynta istället. Helena P brukar alltid av någon anledning hamna på undantag. Royne Z .. nja tror inte på honom. Det är min magkänsla.
 
Malin Baryard och Rolf-Göran Bengtsson måste väl vara självskrivna??!!

Kanske, men jag tror att Roffe måste visa lite resultat även utomhus. Baryard är självklart redan uttagen.

Personligen skulle jag helst vilja se Lundbäck, Eriksson, Zetterman och Bengtsson.

Gretzer reserv. Tror inte Cinderella är klar för en sån uppgift men jag älskar den hästen, hon kommer bli mycket bra.

/Therese :bump:
 
R-G har väl koll o ordning på sina hästar om någon. Han är väl oxå den ende av svenskarna som kan ha fler hästar aktuella för OS.
Nja jag tror inte Peter skulle sluta tävla, utan sluta att tävla så OFTA. Mest hoppa nationellt o inte så mkt internationellt, typ bara hoppa de stora int tävlingarna som Scandinavium, mästerskap o sånt. Cardento är väl så pass rutinerad nu o ekipaget så samspelt, så de knappast behöver tävla så ofta stora klasser, o heller inte bevisa sin kapacitet eller rutin.
 
Varfor utesluter sa manga Baryard ur sitt favoritlag :confused: Om nan ska starta OS ar det val hon???
Jag tror pa Malin, Peter, Lundback och sen Roffe som reserv Helena P.
 
Drömlag: RGB :D, Lundbäck, Eriksson (så klart) och hm... Angelie von Essen :smirk: - inte för att hon skulle göra någon suverän insatts, men gillar hennes ridning.

Kommer att bli-lag: Bayard, RGB, Eriksson och Lundbäck. Ev. Royne istället för Helena - om någon av dessa har skadad häst så tror jag Maria hoppar in med sin "något" ojämna Cinderella... :d
 
Jag skulle i alla fall vilja se Malin Baryard, Helena Lundbäck, Maria Gretzer och Peter Eriksson, men jag hoppas att den som förstår sig på hoppningen tar ut de som är bäst vid OS-tider, själv går man mest på hjärtat..
 
Jag tippar på att det blir malin baryard, rolf-göran bengtsson, maria gretzer och peter eriksson med helena lundbäck som reserv

tycker att de fyra ryttarna har visat på bäst resultat i år....
 

Liknande trådar

Hoppning Jag tycker hoppning behöver en egen tråd för att följa ekipagen den sista tiden fram till OS och under OS. Det uttagna laget...
64 65 66
Svar
1 303
· Visningar
63 573
Senast: Novali01
·
  • Artikel
Hästnyheter (Corren) Laget kom sexa och de som red var Malin Baryard-Johnsson, Rolf-Göran Bengtsson, Peder Fredricson och Helena Lundbäck...
Svar
0
· Visningar
633
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (GT) Rolf-Göran Bengtsson och Helena Lundbäck är klara. Men Royne Zeterman vill inte. Malin Baryard och Peter Eriksson har hästar som...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 109
Senast: Långnos
·
  • Artikel
Hästnyheter (Newsdesk) Aachen, Tyskland, är femte deltävlingen i Samsung Super League, hoppningens motsvarighet till Champions League, och...
Svar
0
· Visningar
695
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp