Sverige i krig om några år

Vi har väl under långa perioder varit involverade i krig, senast det hettade till var väl under det sk kalla kriget så ubåtar jagades och en ubåt fastnade på fel ställe...
 
Fast många av de länderna har väl större risk än Sverige att hamna i krig?
Knappast Schweiz och Australien. Och en ockupation av USA och Canada håller jag inte för troligt.

Då är sannolikheten större att det skapas oroligheter i staterna runt Östersjön och en av stormakterna går in för att skydda sina intressen.
 
Knappast Schweiz och Australien. Och en ockupation av USA och Canada håller jag inte för troligt.

Då är sannolikheten större att det skapas oroligheter i staterna runt Östersjön och en av stormakterna går in för att skydda sina intressen.
Jag hade satsat på Schweiz eller Kanada.
När USA hamnar i krig brukar det ju dock inte ske i USA utan någonannanstans
 

Liknande trådar

Samhälle ...om att flytta utomlands där det var ett otroligt jämt klimat, utan årstider och utan att det är alldeles för varmt i långa perioder...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 875
Senast: SiZo
·
Fritid Hade nästan glömt att det börjar idag! Kl 20 på SVT1 men första avsnittet finns redan här...
Svar
4
· Visningar
631
  • Artikel
Dagbok Det här med sommar är fan inget kul. Varför är det så upphaussat? Det är ju hemskt. Idag har jag suttit inne i stort sett hela dagen...
2
Svar
24
· Visningar
2 078
Senast: Lingon
·
Fritid Vi ska ha Sverige-semester i år som börjar i Norrköping och sen har vi två nätter att ta oss till Torekov - vad har ni för guldkorn/tips...
Svar
8
· Visningar
595
Senast: Tajger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp