Du glömmer att nämna vad vikingarna gjorde, inte bara här i landet utan ute i europa. De använde förvisso inte k-pistar eller handgranater, men bland de mest våldsamma och grymma brotten står vi svennar för i våra historieböcker - även mot varandra, i det vi idag kallar för ny brottslighet med klankultur och egen rättskipning - det utesluter dock inte att den typ av brottslighet är ny idag i modern tid i detta landet. Förstår du hur dum din argumentation är i mina ögon när du ger såna exempel, även om jag ser att någon bad om det men du vill gärna framstå som att du vet bättre vilket du inte gör när du sänker din argumentation på det sättet.
Förstår du hur dum din argumentation blir när du faktiskt ser att någon bad om bevis för att kriminella sköt ner folk på öppen gata på 70-talet men du ändå skriver såna fånigheter som i citatet ovan?
Om du läser mina tidigare inlägg så ser du att jag skrivit att skjutvapen står för en större del av det dödliga våldet idag än vad det gjort tidigare. Man kan vara medveten om att det blivit vanligare med dödsskjutningar men ändå argumentera mot felaktigheter som skrivs. Det är fullt möjligt att hålla två tankar i huvudet samtidigt.