Jag har ett par fat som jag fyller på macken. de är placerade på pickisen så att jag kan fylla tröska/traktor vid behov (ca 500 liter.)Inte här iallafall för här tankar numera alla på macken. Grannen som har entreprenadfirma fyller bara i precis så mycket i maskinerna så dom klarar dagen och fyller fatet på pickisen när han åker på morgonen så han har inte ens nån diesel hemma. Krångligt system, javisst, men vaf. ska man göra? Polisen lägger ju ner alla anmälningar direkt när det gäller maskinstölder, dieselstölder och vandaliseringar pga. att det "saknas spaningsuppslag" som dom kallar det när det som saknas är flera poliser, hårdare tag och att låta poliserna på fältet få tänka lite utanför boxen. Brottsprovokation är aldrig fel för att få fast buset men usch och fy, det får vi INTE göra för då kan nån stackars tjuv bli kränkt.
Dessutom har vi, för vi är fler en telefonkedja som snabbt får ut folk vid behov samt viltkameror med uppringningsfunktion både där maskinerna står parkerade och tillfartsvägar. Efter det att ngr vita skåpbilar till sin förvåning blivit blockerade och inlåsta och informerade att vid nästa besök så...har det varit relativt lugnt. En stor USA pickupp med x antal lampor i nosen och ett par japanska dito i nacken, en mörk natt på en enslig skogsväg kan ju skrämma skiten ur den tuffaste