Sverige idag

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte här iallafall för här tankar numera alla på macken. Grannen som har entreprenadfirma fyller bara i precis så mycket i maskinerna så dom klarar dagen och fyller fatet på pickisen när han åker på morgonen så han har inte ens nån diesel hemma. Krångligt system, javisst, men vaf. ska man göra? Polisen lägger ju ner alla anmälningar direkt när det gäller maskinstölder, dieselstölder och vandaliseringar pga. att det "saknas spaningsuppslag" som dom kallar det när det som saknas är flera poliser, hårdare tag och att låta poliserna på fältet få tänka lite utanför boxen. Brottsprovokation är aldrig fel för att få fast buset men usch och fy, det får vi INTE göra för då kan nån stackars tjuv bli kränkt.
Jag har ett par fat som jag fyller på macken. de är placerade på pickisen så att jag kan fylla tröska/traktor vid behov (ca 500 liter.)
Dessutom har vi, för vi är fler en telefonkedja som snabbt får ut folk vid behov samt viltkameror med uppringningsfunktion både där maskinerna står parkerade och tillfartsvägar. Efter det att ngr vita skåpbilar till sin förvåning blivit blockerade och inlåsta och informerade att vid nästa besök så...har det varit relativt lugnt. En stor USA pickupp med x antal lampor i nosen och ett par japanska dito i nacken, en mörk natt på en enslig skogsväg kan ju skrämma skiten ur den tuffaste :devil:

Han säger det, därför att han är beordrad att säga det. Både han och hans chefer får hela me2 drevet efter sig om han råder tjejerna att iaktta speciella försiktighetsåtgärder tills kräkena är tagna. Därför att ett sådant råd skulle begränsa friheten och rätten att röra sig på stan.
Bullshit! säger jag. Om polisen talar om för mig att ett pervo där ute är ute efter gamla gubbar, så tackar jag för varningen och anpassar mig tills pervot är taget.

Exaktemente.

Jag har ett par fat som jag fyller på macken. de är placerade på pickisen så att jag kan fylla tröska/traktor vid behov (ca 500 liter.)
Dessutom har vi, för vi är fler en telefonkedja som snabbt får ut folk vid behov samt viltkameror med uppringningsfunktion både där maskinerna står parkerade och tillfartsvägar. Efter det att ngr vita skåpbilar till sin förvåning blivit blockerade och inlåsta och informerade att vid nästa besök så...har det varit relativt lugnt. En stor USA pickupp med x antal lampor i nosen och ett par japanska dito i nacken, en mörk natt på en enslig skogsväg kan ju skrämma skiten ur den tuffaste :devil:
Här blev en irlandsregistrerad lastbil innehållande 2 cubitainers och en gedigen pumpanläggning kvar, dom fick inte vara ifred så länge att dom tordes vara här och laga den så dom lämnade den. Den gick sedermera till skrot sen den "började läcka olja" (enligt polisen). :angel: Efter den betan upphörde all form av sådana transporter här i trakten trots att våran väg är en del i ett större vägnät som dom yrkeskriminella använder. Våra "egna" kriminella pundare vet vi vilka dom är och dom skulle aldrig komma på tanken att störa, stjäla eller förstöra för oss, vi låter varandra vara ifred istället.

Intressant om gruppvåltdtäkter, apropå Malmö. Sexbrottsforskaren menar att det antagligen handlar om manlig gruppdynamik bland unga, kriminellt belastade killar. En ledare går igång sexuellt på att våldta, de andra hakar på för att inte bli uteslutna ur gruppen.

https://www.svd.se/forskare-grupptryck-kan-mojliggora-valdtakter
Det ligger mycket i det. Gruppövergrepp (kan ju både vara ren misshandel och sexuella övergrepp)är ett sätt att sluta samman gruppen och fjärma den från samhället. + det gamla vanliga, att utöva makt o kontroll. Mekanismen är den gamla vanliga..av mänskliga offren, genom att klassa in dem i förnedrande epitet ex. "Judepack, svartskallar , Svennehoror". Så får du lättare över de anständiga över gränsen som skiljer dem från samhällets normer. Vägen tillbaka blir då nästan omöjlig.

Tycker vi borde inför samma metod som Danmark, om du så får en p bot på 5 år så åker du, du skall kunna språket i både tal och skrift samt försörjning inom ett år, då blir det nog annat ljud i skällan!

Nej jag menade inte alls så, säg det till kvinnorna i Malmö att det bara är en nanorisk.

Hur många av Malmös 166310 kvinnor tror du kommer att bli utsatta för överfallsvåldtäkt som gruppvåldtäkt av okända gärningsmän? 90%? 10%? Är det det de ska oroa sig för, eller för någon man i sin närhet som med skyhögt större sannolikhet kommer att vara förövare om de hamnar i de promille som blir utsatt för våldtäkt.

Som sagt, en korrekt FMEA-analys skulle kunna gynna både dem som är oroliga och de som inte är det.

Men nu så har polisen uttalat sig.
"– Men uppmaningen till medborgarna är: Rör er som vanligt. Det är också en brottsförebyggande åtgärd, säger han till tidningen."

Så det är bara att gå hem som vanligt tjejer, ni blir säkert inte våldtagna och skulle ni råka bli det så ska ni veta att förövaren inte återfinns för erat ärende läggs på högen. Och där finns sen redan 100tals våldtäktsfall som inte gjorts nåt åt.
Men ni får vara glada att "en brottsförebyggande åtgärd," ni förebygger nåt brott nånannanstans.
:D

Ja, om fler människor rör sig utomhus i de utsatta områdena minskar risken för tex. våldtäkter. Det är hyfsat ovanligt att tjejer blir våkdtagna utomhus mitt framför allmänhetens ögon. Det är ett helt rätt och riktigt råd i detta fallet. Fantastiskt mycket bättre ur flera aspekter än "kvinnor, håll er inne på kvällarna".

Du tycker alltså att jag fokuserar fel som lyfter att sjukvården har stora problem och att gängvåldtäkterna ökar medans polisen inte förmår göra något åt det (och annat). Sedan lyfter du i princip samma saker som du ser som problem?

Du ser alltså många problem. Gott så. Men du har inga som helst lösningar? Annat än att Sverigebilden utåt inte får rubbas, eller? För då löser sig alla problem av sig självt?

Jag förstår inte riktigt vad du menar att jag fiskar efter? Jag beskrev bara vad som hänt bara i min närmaste omgivning på senare tid då många i tråden likt en dåres envishet fortfarande hävdar att vi inte alls har särskilt mycket problem. Jag anser att vi har alldeles för mycket problem här och inget av det kommer ju lösa sig av sig själv genom att man stoppar huvudet i sanden likt vår regering och typ du.
Att högljutt basunera ut att "det är inte okej" eller "detta är oacceptabelt" som Löfven gör men sen inte lyfta ett finger för att stävja problemen mer än att försöka få Sverige att fortsatt se bra ut utåt (too late for that too I think) kommer knappast lösa problemen.

Ja, eftersom dina vittnesmål inte speglar en objektiv uppfattning om till exempel sjukvården. Det är exempelvis inte ffa akutsjukvården som har stora problem idag.

Jag menar att man måste göra en djupare analys och kunna se vara problemen ligger och inte agera på populistiska utspel, särskilt när de i 9 fall av 10 är så vridna från verkliga händelser att de kan kallas "fake news".

Eller ska vi fortsätta uppröra oss över enstaka vårdfall som sedan visar sig vara betydligt mer komplicerade än de förenklats i media? Eller uppröra oss över statsministerns 300.000 kr fina klocka? Osv. Osv.

Vad har du emot en djupare analys innan man bestämmer ordningen på åtgärder?

Sverigebilden utåt är väl ändå inget självändamål - däremot blir jag bedrövad när den blir helt uppåt väggarna felaktig. Det är ju synd att människor som inte bor här ska få en felaktig bild av landet, precis som att det är synd när vi får sådana vinklade, felaktiga bilder av andra länder - vilket vi ofta får.

Regeringen, myndigheterna, folket gör stora insatser för att stävja problemen så att "inte lyfta ett finger" är så jävla verklighetsfrånvänt och märkligt. Dags att läsa på? Det finns de som stoppar huvudet i sanden och tror att lösningen ligger i skärpt migrationspolitik och främjande av svenska 1800-talsvärderingar. Där kan vi prata om att stoppa huvudet i sanden. Djupt och hårt.

Och att få ett migränanfall som gör att man råkade missa att vända vakna i tid för att stoppa i en ny femma i apparaten ska räcka för att bli utvisad?
(Det var vad som hände när jag fick mitt livs första p-bot efter att ha ägt bil i flera år)

Eller nar man stressad pa vag till jobbet rakar parkera pa fel sida vagen (det var en san dar jobbig gata dar man parkerar pa alternerande sida varje dag) och far en p-bot som ar storre an dagslonen?
Krav, visst, men vi behover inte infora nagon slags terrorstyre!

Regeringen, myndigheterna, folket gör stora insatser för att stävja problemen så att "inte lyfta ett finger" är så jävla verklighetsfrånvänt och märkligt. Dags att läsa på? Det finns de som stoppar huvudet i sanden och tror att lösningen ligger i skärpt migrationspolitik och främjande av svenska 1800-talsvärderingar. Där kan vi prata om att stoppa huvudet i sanden. Djupt och hårt.
Låtom oss införa en obligatorisk utbildning i analytiskt tänkande, källkritik och allmänt hyfs för alla tokröstare. Oh wait...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det kanske låter fruktansvärt, men jag ska förklara hur jag menar. Så håll i hatten för ett väldigt personligt och blottande inlägg... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 472
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka