Sveriges största box gallup/tävling!!!

W

Wishful

Kom igen, tror du att just DIN box kan vara störst? Skriv måtten och gärna bilder? Samt berätta lite mera om själva hästen, stallet och hur det är att mocka en stor box. Regler= box= platsen där EN häst tillbringar alla sina NÄTTER (undantag sommar då förstås!) Dvs inte lösdriftshallar nu. Det behöver säkert inte sägas men 3x3 är då alltså definitivt inte en stor box!:smirk::banana:
 
Sv: Sveriges största box gallup/tävling!!!

Ingen som har stora boxar...? :(
 
Sv: Sveriges största box gallup/tävling!!!

Vi har stora boxar, i förhållande till hästarnas storlek, men det räknades väl inte? Vet inte exakt hur stora de är, o eftersom vi har lösdrift också så tillbringar våra hästar inte varje natt inomhus, så vi får väl inte vara med enligt dina regler.
 
Sv: Sveriges största box gallup/tävling!!!

jag har två boxar på 3*5m så dom är nog inte störst... men den ena boxen används av en ettåring som vägrar stå i en "liten" box på 3*4...:mad: Hon vägrar gå in i dom andra, så det var bara att byta box på henne...
 
Sv: Sveriges största box gallup/tävling!!!

Våra är ca 3.5 X 7m. Väldigt lätt att hålla rent!
 
Sv: Sveriges största box gallup/tävling!!!

Jag har två boxar på 25 kvm vardera,en på 15,en på 13,5 och så den lilla på 10,5 kvm.
 
Sv: Sveriges största box gallup/tävling!!!

Den största i vårt stall är på 20 kvm (svårmockad :p ) de andra på 12.
 
Sv: Sveriges största box gallup/tävling!!!

Kom igen, tror du att just DIN box kan vara störst? Skriv måtten och gärna bilder? Samt berätta lite mera om själva hästen, stallet och hur det är att mocka en stor box. Regler= box= platsen där EN häst tillbringar alla sina NÄTTER (undantag sommar då förstås!) Dvs inte lösdriftshallar nu. Det behöver säkert inte sägas men 3x3 är då alltså definitivt inte en stor box!:smirk::banana:

Vi har en rejäl box som mäter ca 3,5x5 dvs > 16 m2. Och tre mindre på runt 11-12m2. Sedan är det ju inga av våra hästar som blir instängda på de klaustrofobiskt små ytorna några längre stunder. De används bara för att göra iordning hästar inför ritt, sjukboxar och liknande.
 
Sv: Sveriges största box gallup/tävling!!!

vi har en på 3,5 x 8 meter, den var från början två boxar men vi tog bort mellanväggen när mitt sto fick tvillingar och dom behövde mycket plats
 
Sv: Sveriges största box gallup/tävling!!!

Jag har ingen jättebox i mitt nuvarande stall, men i gamla stallet var en av boxarna 4x6m =24kvm. Där stod en hingst (som sedan blev valack) på 175cm. Jag tyckte det var jätteskönt att ha en sån stor box till honom så han kunde röra sig ordentligt, och det har aldrig varit så lätt att mocka åt den hästen som när jag hade det stallet!
Det fanns två dörrar på boxen, den ena mot stallgången och den andra direkt ut i hagen så under den varma årstiden var dörren öppen så han kunde gå in och ut som han ville.
 
Sv: Sveriges största box gallup/tävling!!!

våra boxar är 19, 18, 15, 14 kvadrat stora. alla är lättmockade utan den minsta för skit grisen står i den =)
 
Sv: Sveriges största box gallup/tävling!!!

Mina är väl medelmåttiga, lite större än minimumkravet.
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 841
Senast: alazzi
·
Hästhantering Jag har lite problem med min shetlandsponny. Han är sex år gammal, har varit hos mig ett drygt halvår, och har innan dess enbart varit...
Svar
17
· Visningar
2 357
Senast: ameo
·
Anläggning Hjälp mig tänka. Står för tillfället i mindre privatstall (<10 boxar). Jag sköter mockning och kraftfoder till min egen medan in- och...
Svar
17
· Visningar
2 869
Senast: Lona
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp