Svettas konstant

M

maiden

En fjording som står i lösdriften som hör till stallet är konstant blöt av svett. Man ser att hon inte fryser, ser ut att trivas bra men hennes långa päls är alltid lockig av svett.
Hon har grov fång och i höstas fick hon stå i box och äta smärtstillande ett par veckor innan hon blev bättre.
 
tjena.... en polle på mitt förra stall fick precis avlivas pga kronisk fång.. han svettades också MKT under den sista tiden, har för mig att jag läste just då att det var ett smärtsymptom eller nåt... :crazy: om den pollen skulle hållts vid liv skulle hovebenet gått igenom sulan vid nästa skoning... :eek:
 
men konstigt att hon inte fryser.
usch va obehagligt! de hade funderingar på att avliva henne i höstas men så blev hon ju bättre... nä va jobbigt, nu vet jag ju inte hur jag ska göra. Prata med veterinären kanske.
 
jo man tycker ju det. Typiskt nog är vet bortrest över helgen så jag får prata med honom på måndag.
 

Liknande trådar

Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 174
Senast: Twihard
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
892
Senast: Roheryn
·
Hästvård Självklart ska veterinär kontaktas på måndag, men jag vill ändå höra vilka åkommor det kan tänkas handla om. Är så orolig. Vår lilla 20...
2
Svar
35
· Visningar
3 663
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 997
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp