Svimma på tävling.

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare kallzon_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 233
K

kallzon_

Om man skulle svimma (på häst ryggen) när man kom in på banan(innan start)/ oavsett gren, blir man utesluten då?

Lite dum fråga, men jag vill bara veta;) haha!

Sv: Svimma på tävling.

Jag kan bara svara för hoppningen. Där får man starta om man trillar av före startlinjen. Hänt mej då hästen snubblade och jag for över huvudet. Jag fick hoppa upp igen och vara med i klassen, eftersom det var före startlinjen. Domaren sa att det var precis likadant som om man trillar av efter mållinjen, det sker inte under ritten.

I dressyr gör jag ett antagande, man blir ju inte utesluten då man trillar av och hästen stannar inne på banan. Skulle du svimma och hästen hoppar ut från banan borde du därför bli utesluten. Stannar hästen däremot inne på banan och du kan hoppa upp igen utan någon hjälp så får du ju fortsätta ditt program, med en nolla på just den bedömningspunkten. Detta är bara vad jag antar som sagt, det behöver inte vara rätt. De är också möjligt att de har ändrat reglerna ang. avramlingar inne på banan, men så var det sist jag tävlade dressyr (för typ 100 år sen...) ;)

Sen kan man ju se till hur klokt det är att rida om man just svimmat ;)

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
720
Senast: MiniLi
·
Tävling Hur gör ni utseendemässigt med era hästar innan tävling? Duschar ni de? Gör ni något speciellt? Skriv gärna vilken gren ni tävlar i 🥰
Svar
8
· Visningar
1 157
Senast: Freazer
·
Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
949
Senast: fio
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag satt i kökssoffan med amningskudde och min 3 månader gamla dotter i knät. Jag tittar på när min man och treåring ”spelar” schack när...
Svar
8
· Visningar
1 525
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blandraser och renraser
  • FÅRtråden
  • Akvarietråden V