SvRF har lyssnat - vissa licenspriser sänks

(Hästmagazinet) Licenspriserna för ryttare som rider på ridskola och löser lektionsryttarlicens kommer att följa samma åldersindelning som de andra ryttarlicenserna. Det innebär en sänkning av licensen för barn tom 12 år och en mindre höjning av licensen för ryttare upp till 18 år.

Läs mer...

Sv: SvRF har lyssnat - vissa licenspriser sänks

Ja det hjälpte ju inte oss (lokalryttare) som drabbas värst av deras höjningar :mad:

Bra och rättvist för dom yngre lektionsryttarna förstås men dom kan inte vara så många?!

Håller med, lektionsryttarna har fått det billigare, men privatryttarna på lokal nivå?

Håller med dig Kallebus, men det är väl privatryttarna som är den största inkomstkällan...

Håller med. Vet inte ens om jag tänker tävla nästa år pga detta.:mad:

Lite goda nyheter :)

Jag som gammal ridskoleunge tycker det är bra att lektionsryttarlicenserna hamnar på en rimlig prisnivå eftersom jag vet hur fruktansvärt utbildande och framförallt roligt det är att komma ut på någon tävling även om man inte har möjlighet att ta med sig egen häst.

Som privathästägare på lokalnivå är jag ju däremot inte lika nöjd...

Ja det hjälpte ju inte oss (lokalryttare) som drabbas värst av deras höjningar :mad:

Vissa klubbar kommer indirekt drabbas också. Jag är tävlingsledare i vår klubb, som är väldigt liten, och vi anordnar en hopptävling varje år och den är lokal. Om färre ryttre löser licens och kommer till start så tappar vi också intäkter vilket kommer påverka vår andra verksamhet. Inte så kul. :mad:

Det borde inte vara så stor skillnad på pris, utan finnas istället stilbedömningskrav samt att man måste ha vunnit ett antal klasser för att gå vidare, det funkar i många andra länder så varför inte Sverige?
De främjar ju inte sporten genom att göra det för dyrt. För att främja klubbarna på alla nivåer så borde det inte vara allt för krångligt för ryttarna eller för dyrt. Hur ska annars den ryttaren som är på låg nivå men ändå vill se om den har chans kunna ta sig fram, om det gör det från början för dyrt och krångligt att den inte ens vågar. Stilbedömning är oerhört bra sätt, för att man verkligen ska sitta rätt för att gå vidare tex på nationell nivå och de högre klasserna.

Senast ändrad:

Liknande trådar

S
Hästmänniskan Detta kan bli långt, men jag måste få gnälla av mig lite, förlåt på förhand. Om ni inte orkar läsa allt kan ni skrolla till slutet så...
Svar
13
· Visningar
2 639
Senast: Tinuri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka