SvRF:s ordförande och dressyrdomaren i samtal

Svenska Ridsportförbundets ordförande Ulf Brömster och den dressyrdomare, vars domarauktorisation under hösten drogs in, hade tidigare under veckan ett bra och konstruktivt samtal. Ärendet kommer inte att utredas vidare.
 
Ja, alltså, jag är jättetacksam att de två kommit överens och att My slipper dra skiten själv och bli utpekad som den onda. Jättebra. Men problemet kvarstår och tyvärr är företeelsen så förbannat vanlig. Ridsportförbundets ledning har verkligen visat sitt rätta ansikte i frågan i och med det här och det finns faktiskt INGET som de kan säga eller göra för att förtroendet ska komma tillbaka. Jag anser fortfarande att de SKA avgå, förhoppningsvis fattar de det själva också...

Sedan - komma överens - jahapp - men jag håller nog med ponnymamman där. Hade de något annat val efter den folkstorm som blivit och att de faktiskt INTE KUNDE driva det här vidare på grund av sina egna regler? Nä. Så jävla lamt alltså (men självklart - jättebra att en enskild person som tycker det är fel med män som sätter på småtjejer slipper skjutas bara för att hen är budbärare).
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Svenska ridsportförbundet har funnits i 111 år men först 2023 har förbundet nu fått sin första kvinnliga ordförande: Sandra Ruuda valdes...
Svar
0
· Visningar
204
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter För första gången sedan Svenska Ridsportförbundet bildades 1912 kommer förbundet de kommande åren att ledas av en kvinna. Under...
Svar
0
· Visningar
190
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Ulf Brömster, Svenska Ridsportförbundets ordförande sedan 2015, har meddelat valberedningen att han inte kommer att vara tillgänglig för...
Svar
0
· Visningar
249
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Svenska ridsportförbundet har varit under hård granskning det senaste året, inte minst i frågan om hur man har hanterat uppgifter om...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 145

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • När har ni vänt barnen framåt?
  • Vinterföräldrar 23/24
  • Aubergine

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Bildtråden
  • Lön - hovslagare??

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp