Svt play -tips önskas

Kanaler, båtar och kärlek på UR Play. Med triggervarning på att det är ett äldre par som varit ihop i evigheter som programledare. Joanna Lumleys indiska äventyr på samma kanal är också bra.

Kan också tipsa om att Britbox, som har gratis provvecka, har massor av feelgood. Bland annart Vicar of Dibley och Miranda och en massa Jane Austen.
Den brukade vi titta på tillsammans Jonte och jag. Har inte sett alla avsnitt. Jättebra tips.
 
På SVT Play:

Call me by your name
Brian Cox: Livet i universum
Designhistorier
När cellon tystnar (gråtvarning, men fin)
Antikrundan i alla former

YouTube:
QI

Övrigt:
Erkänner nu min egen skamfulla svaghet; koreanska romantiska serier. Så fjantiga. Så underbart förutsägbara.
 
Jag älskar projekt rädda gamla hus. Supermysigt!

Cowboykåken är en dokumentärserie om en snubbe som ska bygga sitt eget timmerhus.

Har några tips från TV4 play också: gratis och allt man behöver är att starta ett konto.
Fabriken inifrån - handlar om hur olika varor tillverkas från början till slut.
Englands lyxigaste hotell
 
Ingenting lockar när jag skrollar, men jag är i desperat behov av lite distraktion...
Någon som har tips på något lättsmält, men som ändå griper tag, fångar intresset så där lite lagom. Inget otäckt eller allt för tungt... Serie, film, dokumentär vad som helst.
Orkar inte fixa med något annat än svt play som jag har på telefonen.

Jag följer Barnmorskorna i East End, Håll Sverige Vid liv. Har kollat på Lovechild men tappade intresset efter ett gäng avsnitt.
Älskade Normala människor, De var fem, Borta men aldrig glömd (eller vad den hette), typ allt brittiskt, men just nu behöver det vara lite mer snällt och lättprocessat än ovanstående.
Någon som har något förslag?
Vetenskapens värld?
Kontrapunkt?
Vem mördade skolan?
 
Om tv4play kan vara ett alternativ (kostar inget och är inte krångligt att skaffa, appen i mobilen funkar lika bra som svtplay), så rekommenderar jag danska serien Badhotellet. Gillar du Barnmorskan i East end tror jag du kan gilla den, det är lite samma mys-känsla. Tyckte mig se att alla säsongerna verkar finnas utlagda nu, den nya säsongen börjar på tisdag annars.
 
Om tv4play kan vara ett alternativ (kostar inget och är inte krångligt att skaffa, appen i mobilen funkar lika bra som svtplay), så rekommenderar jag danska serien Badhotellet. Gillar du Barnmorskan i East end tror jag du kan gilla den, det är lite samma mys-känsla. Tyckte mig se att alla säsongerna verkar finnas utlagda nu, den nya säsongen börjar på tisdag annars.
Åh, ja - Badhotellet :heart !

Håller med om TV4 Play. Enkelt och finns mycket bra att titta på där också :) !
 
Det blev lite Antikrundan i morse. Det funkade bra. Kunde ligga och halvslumra till det till och med. Jätteskönt.
Tack för alla bra tips, hörrni! Då kan jag läsa ett tips och bara sätta på det. Jag kan liksom inte välja något själv. Verkar ha tappat initiativförmågan helt, iaf när det gäller förströelser... Så Superbra och mycket värt för mig! ❤
 
Jag gillade den svenska serien en mot en, handlar om två fotbollskillar som väntar på uppehållstillstånd. Lagomt långa avsnitt också 😊 Kanske mer en ungdomsserie, men jag som är typ 10 år äldre (säkert mer🙈) än målgruppen tyckte den passade bra ändå.
 
Det blev lite Antikrundan i morse. Det funkade bra. Kunde ligga och halvslumra till det till och med. Jätteskönt.
Tack för alla bra tips, hörrni! Då kan jag läsa ett tips och bara sätta på det. Jag kan liksom inte välja något själv. Verkar ha tappat initiativförmågan helt, iaf när det gäller förströelser... Så Superbra och mycket värt för mig! ❤
Om du gillade Normal People kommer du säkert gilla Allt som blir kvar ☺️
 
Säger också St Adians hospital på SVTplay. Brittisk landsbygd på 60-talet. Finns ett gäng säsonger. Har tillbringat flera nätter med den när jag inte kan sova men inte heller göra något.
Lyckolandet. Norskt drama som utspelar sig i Stavanger på 60-talet när oljeindustrin håller på att slå igenom och samhället omvandlas av de nya pengarna.
Valda avsnitt av Vetenskapens värld, t.ex. Fladdermössens superkrafter, Fjärilens teknologi, Riddarnas intåg (om Bayeuxtapeten), Hundarnas ursprung.

På TV4play finns en nyinspelad säsong av Doktorn kan komma. Speciellt kul för den som likt mig satt klistrad vid TVn som ung när originalserien gick.
Badhotellet är som sagts ovan mycket trevlig.
Sjuksystrarna på Fredenslund. Danskt 50-tal, de första manliga eleverna tillåts börja på sjuksköterskeutbildningen.
 
Säger också St Adians hospital på SVTplay. Brittisk landsbygd på 60-talet. Finns ett gäng säsonger. Har tillbringat flera nätter med den när jag inte kan sova men inte heller göra något.
Lyckolandet. Norskt drama som utspelar sig i Stavanger på 60-talet när oljeindustrin håller på att slå igenom och samhället omvandlas av de nya pengarna.
Valda avsnitt av Vetenskapens värld, t.ex. Fladdermössens superkrafter, Fjärilens teknologi, Riddarnas intåg (om Bayeuxtapeten), Hundarnas ursprung.

På TV4play finns en nyinspelad säsong av Doktorn kan komma. Speciellt kul för den som likt mig satt klistrad vid TVn som ung när originalserien gick.
Badhotellet är som sagts ovan mycket trevlig.
Sjuksystrarna på Fredenslund. Danskt 50-tal, de första manliga eleverna tillåts börja på sjuksköterskeutbildningen.
Hur var den nya Doktorn kan komma? Jag älskade den gamla, det var liksom min stora barndomsserie och jag har inte vågat titta på den nya ifall jag ska hata den eller att den förstör mina minnen av den gamla serien? Är det nya karaktärer eller har de kvar de gamla men med nya skådespelare? Såg den när tv4 körde nån repris för tio år sen typ så jag har sett den gamla mer i realtid än 90-talet.
 
Säger också St Adians hospital på SVTplay. Brittisk landsbygd på 60-talet. Finns ett gäng säsonger. Har tillbringat flera nätter med den när jag inte kan sova men inte heller göra något.
Lyckolandet. Norskt drama som utspelar sig i Stavanger på 60-talet när oljeindustrin håller på att slå igenom och samhället omvandlas av de nya pengarna.
Valda avsnitt av Vetenskapens värld, t.ex. Fladdermössens superkrafter, Fjärilens teknologi, Riddarnas intåg (om Bayeuxtapeten), Hundarnas ursprung.

På TV4play finns en nyinspelad säsong av Doktorn kan komma. Speciellt kul för den som likt mig satt klistrad vid TVn som ung när originalserien gick.
Badhotellet är som sagts ovan mycket trevlig.
Sjuksystrarna på Fredenslund. Danskt 50-tal, de första manliga eleverna tillåts börja på sjuksköterskeutbildningen.
Men VA?! Hur kan jag ha missat det?! Jag har ju sträcksett Doktorn kan komma tusen gånger och vill verkligen se allt en gång till, det här skulle ju vara en trevlig förströelse i väntan på de gamla avsnitten..... Det är ju 35 år sedan de sändes nu tydligen, sanslöst vad tiden går...! :)
 

Liknande trådar

Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 335
Senast: MiaMia
·
Gnägg Det kan ju inte bara vara jag som gärna kryper ner i soffan och tittar på lite häst? Jag har påbörjat en lista med hästrelaterade...
2
Svar
34
· Visningar
4 424
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp