Svt play -tips önskas

Kom på ett tips på youtube också, om det skulle funka för dig i telefonen. Serien "paradrätten".
Sofia Dahlen (som varit med i senaste bäst i test) har ett matlagningsprogram med mer eller mindre kända svenskar där de lagar mat och pratar om allt möjligt under tiden. Det finns ganska många avsnitt så förhoppningsvis känner du igen någon gäst om du vill prova att titta 😊
Om du tycker det är lite kul med bakning så kolla in Camilla Hamid på youtube, hon bakar en massa saker som blir fina och ser goda ut. Det finns dock en risk för att man blir väldigt fikasugen...
 
Hur var den nya Doktorn kan komma? Jag älskade den gamla, det var liksom min stora barndomsserie och jag har inte vågat titta på den nya ifall jag ska hata den eller att den förstör mina minnen av den gamla serien? Är det nya karaktärer eller har de kvar de gamla men med nya skådespelare? Såg den när tv4 körde nån repris för tio år sen typ så jag har sett den gamla mer i realtid än 90-talet.
Tycker att den går att titta på utan att förstöra några minnen. Den är i nutid så det har ju gått X år även i serien. Annat folk i nya roller, inte bytta skådespelare. Man känner igen sig i storyns upplägg, men det känns som ny version inte återskapande.
 
Säger också St Adians hospital på SVTplay. Brittisk landsbygd på 60-talet. Finns ett gäng säsonger. Har tillbringat flera nätter med den när jag inte kan sova men inte heller göra något.
Lyckolandet. Norskt drama som utspelar sig i Stavanger på 60-talet när oljeindustrin håller på att slå igenom och samhället omvandlas av de nya pengarna.
Valda avsnitt av Vetenskapens värld, t.ex. Fladdermössens superkrafter, Fjärilens teknologi, Riddarnas intåg (om Bayeuxtapeten), Hundarnas ursprung.

På TV4play finns en nyinspelad säsong av Doktorn kan komma. Speciellt kul för den som likt mig satt klistrad vid TVn som ung när originalserien gick.
Badhotellet är som sagts ovan mycket trevlig.
Sjuksystrarna på Fredenslund. Danskt 50-tal, de första manliga eleverna tillåts börja på sjuksköterskeutbildningen.
Vilka toppentips! Nu sussar barnet, så hejdå Mamma Mu på SR. Hej... ahh, får se vad det ska bli. Något stillsamt så kan jag somna förhoppningsvis...
 
Kom på ett tips på youtube också, om det skulle funka för dig i telefonen. Serien "paradrätten".
Sofia Dahlen (som varit med i senaste bäst i test) har ett matlagningsprogram med mer eller mindre kända svenskar där de lagar mat och pratar om allt möjligt under tiden. Det finns ganska många avsnitt så förhoppningsvis känner du igen någon gäst om du vill prova att titta 😊
Om du tycker det är lite kul med bakning så kolla in Camilla Hamid på youtube, hon bakar en massa saker som blir fina och ser goda ut. Det finns dock en risk för att man blir väldigt fikasugen...
Bakning är ett intresse, ja. Toppentips!
 
Kanaler, båtar och kärlek på UR Play. Med triggervarning på att det är ett äldre par som varit ihop i evigheter som programledare. Joanna Lumleys indiska äventyr på samma kanal är också bra.

Kan också tipsa om att Britbox, som har gratis provvecka, har massor av feelgood. Bland annart Vicar of Dibley och Miranda och en massa Jane Austen.
Ja, vicar of dibley skrattar jag till hur dåligt jag än mår :D.
 
Hur var den nya Doktorn kan komma? Jag älskade den gamla, det var liksom min stora barndomsserie och jag har inte vågat titta på den nya ifall jag ska hata den eller att den förstör mina minnen av den gamla serien? Är det nya karaktärer eller har de kvar de gamla men med nya skådespelare? Såg den när tv4 körde nån repris för tio år sen typ så jag har sett den gamla mer i realtid än 90-talet.
Jag tyckte den var riktigt bra :)
 
Vi har precis avslutat ännu en sträcktittning av gamla SVT-serien Hem till byn förresten. I vår familj är den helig, lite för att det är så vi är uppväxta och framför allt så är det så min pappa är uppväxt och byn han kommer ifrån är precis som i den serien.
 
HUR kan det komma sig att ingen av er tipsat om Första hunddejten. Världens bästa program. Feelgood och djur i samma lilla box. Det är ett hundshelter i England där folk får träffa omplaceringshundar. Från 2019 på Svt Play och tyvärr med reklam på Tv4 Play från 2021.

ÅHH och tack vare den här tråden tittade jag på Tv4 Play och insåg att säsong 3 har just kommit upp där. Hurra!
 
Hjälp, vi har köpt en bondgård!

Storbritanniens charmigaste byar

Världens natur

Bäst i köket

Australien runt med Julia Bradbury

Grekiska öar med Julia Bradbury

Hemma hos arkitekten

Hemma hos inredningsarkitekten
 
HUR kan det komma sig att ingen av er tipsat om Första hunddejten. Världens bästa program. Feelgood och djur i samma lilla box. Det är ett hundshelter i England där folk får träffa omplaceringshundar. Från 2019 på Svt Play och tyvärr med reklam på Tv4 Play från 2021.

ÅHH och tack vare den här tråden tittade jag på Tv4 Play och insåg att säsong 3 har just kommit upp där. Hurra!
Den har jag faktiskt sett ett par avsnitt tidigare, men glömt bort. Tack för bra tips!
 
Nu har jag tittat klart på Magpie murders. Den var precis lagom. Lagom brittisk. Lagom småputtrig och ofarlig. Lagom mycket pastisch. Förstod ju vem mördaren var när den tydliga ledtråden kom. Men det är ju bara trevligt att få känna sig lite smart. Rekommenderas varmt!
 

Liknande trådar

Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 328
Senast: MiaMia
·
Gnägg Det kan ju inte bara vara jag som gärna kryper ner i soffan och tittar på lite häst? Jag har påbörjat en lista med hästrelaterade...
2
Svar
34
· Visningar
4 419
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp