Svullen över "njurarna"??

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare prallan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 3 072
P

prallan

I vintras hade vi ett sto i stallet som var lätt svullen på ryggen, områden stora som handflator, en på varje sida, ungefär var njurarna sitter, men jag är inte hundra:o Inte mkt svullen, men man såg att dessa områden var lite förhöjda. Har någon en idé vad det kan ha varit?? Hon mådde bra och allt, och de var borta efter ett par dagar

Sv: Svullen över "njurarna"??

Jag skulle tippa på att hästen fått något tryck av sadeln, det lär knappast vara njurarna som svullnar eftersom de sitter mycket djupare ner.

Oinriden unghäst, dessutom längre bak än sadelläget

Då har du rena spänningar i ländryggen, kan även uppstå utan påverkan uppefrån.

Liknande trådar

Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 133
Senast: MayGrace
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 229
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 163
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 367

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka