Svullen vulva

Grancanaria

Trådstartare
Min tik som är pomeranian blandis löpte runt 31 maj 3 juni, läste att vulvan är svullen vid dräktighet , är detta svullen vulva,
 

Bifogade filer

  • F954F5A3-9665-47D0-9097-49F6980FB38E.jpeg
    F954F5A3-9665-47D0-9097-49F6980FB38E.jpeg
    246,4 KB · Visningar: 87
Varför? Om hon har blivit parad så måste jag ta ställning till om att ge alibin , tror ja det heter men har hört dom kan få livmoderonflammation av sprutan , läste att tidigt tecken på dräktighet är just svullen vulva, trodde man kunde diskutera o få hjälp av andra på bukefalos
 
Jag får tyvärr en väldigt dålig magkänsla när ett nyreggat nick skapar en sådan här tråd som sin allra första aktivitet på forumet. Hoppas dock jag blir motbevisad.
Om hon är dräktig så få jag fundera på att ge abortspruta men har hört dom kan få livmoderinflammation av sprutan , ett tidigt tecken på dräktighet är svullen vulva , så behöver veta tidigt om hon är dräktig , trodde bukefalos var ett forum man kunde fråga o svara andra på
 
Svullnaden kvarstår ett bra tag efter löp. Min tik löpte i början av maj och är fortfarande lite mer svullen än normalt.

Enda sättet att veta säkert om tiken är dräktig är väl ultraljud efter 3-4 veckor från höglöp.

Med en så liten hund innebär ju dräktighet och valpning stora risker så de är ju klokt att undersöka henne om det finns minsta lilla chans att hon blivit tjuvparad.
 
Svullnaden kvarstår ett bra tag efter löp. Min tik löpte i början av maj och är fortfarande lite mer svullen än normalt.

Enda sättet att veta säkert om tiken är dräktig är väl ultraljud efter 3-4 veckor från höglöp.

Med en så liten hund innebär ju dräktighet och valpning stora risker så de är ju klokt att undersöka henne om det finns minsta lilla chans att hon blivit tjuvparad.
Tack för svar får göra ultraljud då
 
Du skriver att tiken löpte 31 maj 3 juni... Eftersom tikar vanligen löper i tre veckor, så undrar jag vad du menar med de datum du skriver? Började hon löpa då? Slutade hon löpa då? Var hon i höglöp då? Oavsett så är det inget onormalt att vulvan är svullen ett tag till efter löp.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 167
Hundhälsa Min tik köper så sällan så jag kommer inte ihåg hur det brukar vara… Men, hon började löpa (rödblandad flytning) 17 januari, gick in i...
Svar
4
· Visningar
1 355
Senast: Fibusen
·
Hundavel & Ras Hej! Min tik har fått fyra valpar i måndags. Jag avmaskade henne inte vid dräktigheten då det glömdes bort och har nu köpt axilur men...
Svar
7
· Visningar
1 301
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 012
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp