Svullet framknä

emma-vsm

Trådstartare
Min annars så friska häst slog förmodligen i en bom på hoppning för snart en vecka sen. Märkte dagen efter att han var svullen och varm i ena framknät. Sedan dess har vi tagit det lugnt, han har inte vilat men skritt och trav. Jag har masserat med arnika. Svullnaden har inte gått ner nämnvärt under sex dagar. Nu undrar jag om era åsikter... Hur hönsmamma ska man vara anser ni?? Det lutar åt att jag ringer vetrinären på måndag...Ska han ridas trots svullnaden och värmen..? Det känns som att det trots allt är bra att han rör på sig. Han är inte halt och lika pigg och glad som vanligt. Finns det något annat man kan göra förutom massera??
Jag oroar mig kanske i onödan men han har alltid varit så frisk så jag är lite hönsmamma...
Tacksam för svar
// Emma

Liknande trådar

Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 210
Senast: MayGrace
·
Hästvård Here we go again. Efter mer än 2 år utan skador så råkade vi ut för en hälta igen för en månad sedan. Hästen i fråga är ett finnhäststo... 2
Svar
20
· Visningar
4 845
Hästvård Hej! För tre dagar sedan upptäckte jag att min hästs högra bakben var rejält svullet, hela skenbenet. Hon var inte särskilt varm och...
Svar
5
· Visningar
4 703
Hästvård min häst har sedan 1 mån tillbaka varit varm och svullen till och från i sitt vänstra framben. Han hade blivit ensam i hagen varpå han...
Svar
5
· Visningar
2 360

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka