Moppa123

Trådstartare
hejsan,
Om er häst är svullen på något stället på benet, kotan/hasen/el liknande ... hästen är inte öm / halt / varm / du hittar inget synligt sår ..

Rider ni hästen då? eller låter ni den vila?!

Sv: svullnad

Jag rider, för att se om svulnaden går ner av rörelse eller UPP.. går den ner rider jag på som vanligt, går den upp är det ringa veterinären pronto.

Sv: svullnad

tack för ditt snabba svar!
vet. ska komma o kolla andra hästar i stallet så jag hade hoppats på att hon skulle ha tid att kolla. Men man kanske ändå måste in på klinik eller något ...

Liknande trådar

Hästvård Upptäckte nyligen en liten, vag svullnad på min ena ridhästs ländrygg. Hästen är under igångsättning efter att ha stått i några år, men...
Svar
5
· Visningar
339
Senast: Sryoqwe
·
Hästvård Har ni erfarenhet av lymfangit där ni inte hittar något sår på 5 dagar men benet är som en stolpe, på kvällen på 5e dagen har det... 10 11 12
Svar
237
· Visningar
20 577
Hästvård Nu har min häst varit in och ut ur kliniken flertalet gånger utan resultat. I starten på mars svällde vänster fram rejält och hon blev...
Svar
14
· Visningar
520
Senast: Mirtai
·
Hästvård Hej! Min häst har varit svullen hasen vid spetsen i ca en vecka. Hon går själv i hagen, finns inga stenare eller träd i hagen, inte...
Svar
3
· Visningar
406
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka