Svullnader på magen

Bri

Trådstartare
Min lille valack äter penicillin för tillfället mot en infektion han fick efter kastrering för snart 3 veckor sedan. Nu har han fått tre "bullar" på magen en liten bit framför skapet. Han verkar inte ont av dem och de är inte så jättestora. Kan det vara en reaktion på penicillinet? :confused:
 
Det kan det vara, men kan även bero på infektionen.
Min häst får såna om man ger t.ex. smärtstillande el inflammationshämmande. Kroppen reagerar helt enkelt på att det är ett i utg.pkt ohälsosamt ämne som vi stoppat i dom... Försöka att ge äppelcidervinäger och nässla. Det är vattendrivande och brukar rensa ut vätske ansamlingar som beror på allergi. Hjälper det inte efter ngr dagar, så skulle jag kontakta vet. som utförde kastrationen och be om hans åsikt!
 
Det är inte farligt att ge för mkt... Men det smakar lite speciellt, inte alla som gillar det. Men försök att få i honom minst en dl/dag. Jag brukar blanda i kli.
 

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
788
Senast: Habina
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
625
Senast: Hazel
·
Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
409
Senast: Hoarfrost
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 235
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp