Svullnat i ansiktet!!! Hund

Carmenzitaflower

Trådstartare
Hönsmamman som kommer ligga vaken hela natten.
Har haft mycket otur med hundarna dom senaste månaderna, har det inte vart det ena så har det vart de andra🙄

Vi märkte att vår cocker tik hade svullna läppar för några timmar sedan, nu har även ena ögat svullnat liiite.
Har vart i kontakt med dom två enda jour veterinärerna som vi har i närheten och ingen av dom vill ta in oss under natten eftersom hon i övrigt är som vanligt, leker, äter, kissar och bajsar. Dom tar heller inte in lika många ”akut ärenden” pga covid :I Så förstår såklart att dom måste ta livshotande patienter först...

Är det någon här vars hunds ansikte svullnat? Jag tror inte på bett eller stick utan hon har haft krångel med magen och därför bytte vi foder igårkväll så är typ 99% säker på att det är foderallergi D: Hon andas normalt och ligger här och snarkar (som vanligt).
Sååå nu ligger jag och väntar på att klockan ska bli 7 så jag kan ringa och få en tid😅
 
Nu har vi fått en tid till lilla stumpan klockan 14 idag, ögat är inte svullet längre men läpparna är fortfarande lite ”bylsiga”. Hoppas på att veterinären kan lista ut vad det är❤️
 
Min gjorde det en gång som unghund. Tolkades som oklar allergisk reaktion, har aldrig hänt igen (hon är fyra nu). Hon fick inga andningsproblem, men då det hände på dagis så sa jag att de skulle åka in med henne och jag mötte upp hos veterinären. Då vi ändå var där fick hon en kortisoninjektion lite för säkerhets skull (veterinären frågade vad jag tyckte, och hade det varit en människa hos mig på akuten så hade denne ju fått kortison, så jag tyckte det var bäst).
 
Det hände med en bekants hund för ett par veckor sedan. De fick däremot komma in akut, och hunden fick kortison. Efter ett par dagar hade svullnaden lagt sig, och DÅ syntes en massa massa små stick på nosen, så jordgetingar var det som antogs efteråt. Men ingen märkte när det hände.

Hoppas det gått bra i dag!
 
Låter som allergi, om hunden kan dricka, kissa, bajsa, andas och sova normalt så är det sällan akut, utan kan vänta till dagtid. Det man är mest rädd för vid allergi i ansiktet är att hunden ska få svårt att andas pga svullnaden.
Skönt att ni fick tid snabbt, hoppas det gick bra hos veterinären :)
 
Det gick superbra hos veterinären, när vi väl kom dit så hade all svullnad lagt sig. Gjordes en rejäl undersökning men inget såg konstigt ut, dock fick vi hämta ut klådstillande tabletter till henne pga att hon kliat sig rätt mycket, men vi har inte behövt ge henne dom eftersom kliandet lagt sig idag🙏🏻 😂🙄

Tack snälla för era kommentarer fina ni!❤️
 

Liknande trådar

Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 147
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 053
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 102
Senast: IngelaH
·
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
4 593
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp