SWB Elitfölauktion

Vad är det man ska rösta till?
Visst är allt för veka kotor inget bra, men tyvärr ser man allt för ofta speciellt dressyrhästar som skos så de upplevs mer åt det veka hållet när man vill förstärka de flashiga gångarterna 😔
 
Jag tror att skribenten till "veka kotor" kommer att ha den biten som ett av sina mål att vara petig med när han börjar döma sådant själv mao han kan såklart inverka till viss del på aveln den vägen.
 
Jag har överseende med ett äldre avelssto - de blir inte sällan veka i bakkotorna. Däremot om de är långa ovch veka från början hade jag nog valt bort det stoet i avelsboxen.

I helgen när jag var domarsekreterare på fölchampionatet på Strömsholm reflekterade jag över just det. Det visades flera ston som varit framgångsrika i avelsboxen som jag sett på fölvisning och senare på treårstest som nu hade fått mindre svagheter som bl a veka bakkotor efter att har burit på flera föl.
 
Jag tycker nog att diskussionen om veka kotor är bättre att ta i en egen tråd - vet inte om det har så mycket relevans för auktionen. Är man intresserad av att köpa föl men är rädd för problemet är nog det bästa att vara på plats och titta på fölen, kanske även tidigare under dagen och be att få titta på fölungen man är intresserad av ute i stallgången, tror som sagt att det är svårt att avgöra på korta klipp och smala fölben i den videoupplösningen som erbjuds utan syns bäst live och kanske i skritt där benen rör sig långsammare.
 
Frågar igen.När man röstat vad röstar man för/om?

Pengarna går till en insamling till en hoppryttare så att hon ska kunna köpa ett föl på auktionen. Det fölet som får flest röster ska få något litet pris också. Sedan får de väl lite extra reklam när de presenterar "etappvinnare".
 
Så redo! Jag kommer inte heller buda. hade hängt på att jag kunnat vara där på plats men så blev det inte. Men Fious är min absoluta favorit!
 
Hur håller rösten för honom? Jäklar vad han snackar.
Är inte priserna högre hitills än de varit tidigare år?
 

Liknande trådar

Avel Vi har ju ingen auktionstråd än! Vilka är era favoriter? Vilken tror ni blir dyrast? Någon som ska dit och/eller funderar på att...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 697
Senast: ranunkel
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 318
Senast: Magiana
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 873
Senast: pews1972
·
Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 752
Senast: Varmblod90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp