Switch Pour On

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare AnnikaH
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 937
A

AnnikaH

Tror ni att man kan använda Switch Pour On trots att den passerat bäst före datum? Vad skulle kunna hända egentligen?

Jag brukar bara behöva använda det på min häst en gång på sommaren så därför har jag haft denna flaskan rätt länge. Såg igår att den gick ut i november 2005.

Vad hade ni gjort - använt den eller köpt en ny?

Sv: Switch Pour On

Det som brukar hända med "kemiska preparat" är att de inte kan garantera sin effektivitet efter utgångsdatumet.
Det är alltså inte farligare att använda det, men det kan vara meningslöst...

Förmodligen gäller det även Switch, men någon kanske är säkrare än jag?

Hej AnnikaH!
Vi har två gånger använt Switch som gått ut och det har haft bra verkan, och inga problem...så använd du och kolla om det har verkan som förut...kostar ju en slant :crazy: med nytt. Men gör som alltid, testa först på en liten fläck dan innan...
Hälsn, Lillemim

Tack alla för era svar! Nu tror jag nog att jag vågar använda det trots att det gått ut i datum.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer... 2
Svar
22
· Visningar
1 009
Senast: Angel
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 496
Senast: Edla
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 656
Senast: Otherside
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 368
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka