Sy eget hösegel?

majapia

Trådstartare
Jag undrar om det är någon här på buke som har sytt ett eget hösegel någon gång?...:D
Var det svårt?
Vad för material använde du?

Bilder?....:d

Tänkte kanske sy ett eget till min kylinge, tycker det är alldeles för dyrt om man sk köpa ett....:mad:

Sv: Sy eget hösegel?

Gjorde ett av två Ikeapåsar.

Tapade bara ihop, vart mkt bra. Bättre om man syr ihop.

Men fick ett riktigt nu när jag fyllde.

:D

Hej!

Hur gick det med höseglet, sydde du ngt? Funderar på att sy ett själv

Puttar upp denna tråd lite...

Jag gav upp med att sy så jag köpte ett nytt i stället....:rofl:
Hittade ett på tradera för 100 kr :idea:

Vad bra! Då fick du ditt löst.

Om någon annan undrar så har jag sytt ett av kraftig presenning och har ett nylonrep i kanterna. Jag sydde för att det inte fanns något som passade mitt släp på så sätt som jag ville. Blev bra och håller bra. Men man får använda kraftig tråd och behöver en rejäl symaskin med kraftig nål. :)

Liknande trådar

Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
893
Senast: TinyWiny
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 662
Senast: Squie
·
R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag... 2 3
Svar
58
· Visningar
3 309
Senast: Raderad medlem 149639
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 137
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka