Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 735
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

*knappar ett lån*

Jag har inte sytt så mkt på sistone:angel: Men jag har bygt några cavalettihinder:D Jag ska bara lägga upp bilderna på internet så får ni se:)

Jättesnygga saker alla gjort föresten! Och tack McKikki för förklaringen!:D Toppen:bow:

tack :)

en fråga till er som kan. :) jag har inte haft en fårskinnspad förr, så jag undrar ifall någon kan säga hur tjock en fårskinnspad brukar vara.. undrar bara ifall jag måste "platta ner den" eller om jag kan använda den som den är :)

:bump:

Helst ska det vara en kanal i mitten så den inte trycker på ryggraden, säger dom som vet. Man kan nog klippa ner den med en klippmaskin tror jag.

Kommer inte ihåg ifall mitt träns,brösta,padd, benskydd har varit med.
Men vill visa en helhetsbild nu på mina kreationer ihop :love:

5522241.jpg

5522243.jpg

10238882.jpg

10238883.jpg

10238885.jpg

Jag har lyckats med att sy fram en barbiehäst :rofl:

Världens tjusigaste barbiehäst :banana:
Är det din nya westernsadel? Den var fin, ser skitsmidig ut, vad är det för nån?

*kl*

Blev väldigt inspererad att sy om ett fult schabrak jag har och eftersom jag hade ett riktigt snyggt tyg hemma som bara låg o skräpade (agerade även duk) så började jag sy! :)

Så här såg det ut innan, tagit bort banden bara:
9788270.jpg

O såhär blev det med det nya tyget:
10105065.jpg

Så här ser det ut på Grållan:
10181550.jpg

Blev väldigt nöjd :d
Tänkte ha en guld passpoal på med men det blev för mycket.

//Mimmi

*kl*

Blev väldigt inspererad att sy om ett fult schabrak jag har och eftersom jag hade ett riktigt snyggt tyg hemma som bara låg o skräpade (agerade även duk) så började jag sy! :)

Så här såg det ut innan, tagit bort banden bara:
9788270.jpg

O såhär blev det med det nya tyget:
10105065.jpg

Så här ser det ut på Grållan:
10181550.jpg

Blev väldigt nöjd :d
Tänkte ha en guld passpoal på med men det blev för mycket.

//Mimmi

Nice!
Skit i passpoal, det är snyggt som det är!

Detta schabraket gjorde jag för typ nån månad sen. På bilden är det inte riktigt färdigt, men ändå : ]
Ska jag vara ärlig tycker jag själv att det blev rätt coolt.

7409852.jpg
[/url][/IMG]

MUMS vad läckert!! verkligen skitsnyggt! Skulle passa min svarta häst bra :love:

kl

är det någon som har något förslag på vad man kan sy på 2 slöjdlektioner? hinner man göra ett shabrak på 180 min? om man gör det är det någon som har något bra mönster det ska vara ett dressyr. vi har ett mönster i skolan men våran slöjd lärare vill inte att vi gör det för en tjej som gjorde det en anna gång ramlade av första gången hon andvände det. och våran lärare tor att det har och göra med att det var en "kant" i mitten på undersidan. men det kan det ju inte vara om man har lagt det som det ska ska det väll inte någon betydelse! eller ?

Nä det kan det inte vara. Det måste vara samma mönster som jag sydde när jag gick i skolan och det har jag använt mycket. Gör annars så att du lägger ut mönstret på tyget så att den "sydda kanten där uppe" ligger mot vikningen i tyget så får du ju ingen sådan kant utan ett schabrak i ett helt stycke. Hoppas du förstår vad jag menar och lycka till :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 517
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 078
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
719
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka