Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 736
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

*kl*

Putteliputt, tyckte tråden började hamna lite väl långt bak.. :p

*KL*

Sytt en ny bomlöspad:

gulpad.jpg

Ska fixa dit något stadigt band i kanten så den inte veckar sig...den är fodrad med fluffigt täcke, det är därför det blir lite rynk i tyget.

Den paden va riktigt snyggt, och jag gillar inte gult, men den va fin!!

Sök lite på google om fleecetyger.. jag har sett svartvitt rutigt fleece minns jag.. men minns inte var.. :(

*puttar upp tråden* ingen som har gjort ngt det senaste?

Är det verkligen ingen som kan sticka dessa?:confused: :confused:
i_snoddt.gif

Jo jag kan :)

Du behöver två strumpstickor så det inte finns några ploppar i ändarna på stickorna. Lägg upp så många maskor du behöver och sticka ett varv. Vänd inte på stickningen utan dra tråden bakom hela stickningen och dra stickningen till kanten av stickan och gör ett varv. Fortsätt så så blir det ett rep och tråden du dragit bakom ligger innanför maskorna så det syns inte.

Har gjort en bunt repgrimmor och grimskaft men det känns lite onödigt att visa upp fler, är ju bara färgerna som varierar i stort sett. Har i och för sig mixtrat en hel del med repen, klätt om ett rep med ytan från ett annat osv.

Har testat ett sätt att sätta fast akrylstenar i läder, blir glittrigt värre. Ska försöka köra det "på riktigt" snart. Har skurit till remmar till några par tyglar också. Hoppas på att kunna visa upp något av det färdiga här.

Är mäkta stolt, för jag har lyckats sälja lite repgrimmor och grimskaft på en clinic så att det precis räckte till hatten jag ville ha.

/Ida

wow :D jättefiint :)

nu har ja äntligen blivit klar med min fårskinns-sak. jag säger inte vad det är som jag har sytt ännu, ni får se bild snart ;D

ähh nu kommer bilderna :)

fårskinnspad äkta fårskinn :D;)
tog ca 2 h att göra :)

enda nackdelen är att den är VÄLDIGT tjock, men man får hoppas att de plattar till sig snart.:crazy:

jag vet att sadeln inte ligger bra, jag slängde bara på den för att få en bild ;)

Jag har sytt flera sadelpaddar, sen har jag gjort benlindor, sadelgjordstunnel, nosludd och ett par inlägg till skydden i teddy :)

Nu har jag blingat två schabrak helt klara... det ena är ett allroundschabrak med guld och marin kant (det marina ser tyvärr svart ut). Det andra är ett dressyrschabrak med ljusblå och chokladbrun kant...

IMG_1766.jpg

IMG_1760a.jpg

Detalj - http://i173.photobucket.com/albums/w75/Karin_Sanden/Horses/IMG_1756a.jpg

Nästa projekt får bli ett hoppschabrak och ett dressyrschabrak med den yttre kanten (allra ytterst alltså) i kardinalblå färg och sedan ett inre band i knallgul färg... precis ett sånt som Jan Brink har när han tävlar alltså (fast jag har mina till vardags). :love:

Jättefint, ska oxå blinga lite schbrak nån dag, har köpt två blå som ska få orange kant och vit paspoal. Å så ska jag virka en hoppeluva till det oxå med likadan kant :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 517
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 078
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
719
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka