N
Next
Sv: Sy egna hästgrejer
Det var jättesnyggt. Blir riktigt sugen på att sy något sånt.
Det var jättesnyggt. Blir riktigt sugen på att sy något sånt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har du broderat det för hand? Riktigt snyggt!
japp, för handInte ens jag visste att jag kunde brodera
Så om någon har lust att skicka sina schabrak för brodering, tar jag 40kronor sidan![]()
Vet inte om tyget räcker till en väst, och sen är inte jag såå bra på att sy. Tänkte mer någon snygg detalj, som du skriver om pannband eller nosgrmma. Frågan är bara om det kommer bli snyggt med det tyget, eller om det inte skaver.
Ska brodera hans namn på schabraket, är det bäst att göra det innan ma syr ihop allt? och hur blir det då med kviltningen? Går inte den över texten och blir konstig om man gör texten först? Sen kan det ju bli jobbigt att brodera igenom stoppningen också. Jag är i ett dilemma som ni märker![]()
Haha, jag funderar faktiskt på ett hjälmöverdrag.. men kan det verkligen bli snyggt i det tygetSer man inte ut som en ridande gardinaffär då?
haha tack tack, kommer bättre bild med sadel här
![]()
Hur gör du? Synd att täcken kostar så mycket att skicka fram och tillbaka...![]()
Okej, 100spänn per sida dåDET var billigt!
Detta med att det skulle skava har jag med tänkt på, kanske det gör om det är ett styvt tyg på nosgrimma och den sitter hårt. Men pannband klarar sig nog. Om du syr på det för hand så kan man ju sy så att sömen nästan inte syns, och då sätta den på kanten som inte är mot hästen - men ändå inte på framsidan. om du fattar. hehe Men snyggt kommer det att bli!!! Kanske sy i två delar, med ett fliecetyg mot nosen och fintyget utåt annars? Du får nog hur som helst sy fast det för hand på själva tränset. Sedan bli det till att sprätta om du vill ha av det.![]()
Jag såg att du borderat på tyget innan stoppningen!Skitsnyggt!!! Kanske vågar jag mig på detta med nu? hehe!
Du kanske kan låtabli att kvilta just där du broderat kanske? Jag tror att det kan bli snyggt! Om du kör kviltningen med punkter kan du ju kanske utgå från broderiet och märka ut var du vill ha punkterna?
Haha!!! Jaa!!! Va coolt!!! Men det finns ju klart risk för detta, men skit i det!!! Våga vara annorlunda!!!! Om du gör ett så ska jag ska oxå göra ett hjälmöverdrag så kan vi vara likadana och starta ny trend!!![]()
jag bara älskar att sy och nu har jag börjat på allvar att sy hästsaker. här kommer ett täcke(inte klart), schabrak(inte klart) och reflexländtäcke som jag sytt![]()
Reflexländtäcket var supersnyggt
Hur gjorde du?![]()
Vilket underbart litet täcke!!!
Var hittade du spännena till magjordarna? Kommer de från ett gammalt täcke?
Klipper till ca 10 cm breda remsor (olika många beroende på hur mycket tyg man har), syr ihop dem, viker in kanterna vid ena änden och syr fast kardborrbandets fästande sida mellan de invikta kanterna, och den andra delen av bandet en bit ifrån, på samma sida. Ungefär så, fast jag nu är väldigt dålig på att förklara ^^'