V
Vannie
Sv: Sy egna hästgrejer
Vilket charmigt
Vilket charmigt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sparf skrev:jag var bara tvungen
improvisation!när jag sydde schabrak i skolan så använde jag et skapligt mjukt men ändå ganska grovt undertyg, och ett "ihåligt" tyg i mitten, men då 8 lager på avrje sida eftersom det va ganska tunnt. sen ovanpå det hade jag ett sött fleecetyg med nallar på (
) och sen kantband runt. först var allt i två delar, men näst sist så sydde jag ihop det vid ryggen och satte på ett nylonförstärkt band och ett kantband på undersidan så att det skulle bli mjukt. sadelgjordsband och banden som man sätter i sadelgjordsstropparna var också någon sorts nylonband.
Först tog jag föresten mått efter ett annat schabrak jag gillade men glöm inte sömsmånen!
Lycka till... hoppas någon bättre person kan beskriva..jag är dååålig.
tjo
/M
Kardinal skrev:Någon som vet en syaffäre eller liknande som säljer reflexer per meter i sthlm?
Sparf skrev:haha, jag har också ett kvarglömt vinrött nack och nosludd i bstallet men jag vill inte använda dom eftersom dom inte är mina. hehe
Jag har också fått ideér! Mest tack vare alla som skrivit här i trådenNu håller jag som sagt på med paddarna, men jag har börjat planera fram två sadelgjordstunnlar, antingen båda i svart, eller en i mossgrönt och en blå eller röd. Förslag??
/M
Sparf skrev:hmm, eller kanske en variant...: Grönt på ena sidan och svart på andra kontra rött på ena sidan och svart på den andra. då kan jag ju välja för varje dag som jag vill![]()
Mina paddar är gjorda av ett vanligt sommartäcke för människorså det går att använda som både tränings- & bandagepaddar:smirk: Fast själva målet med dom var att ha dom som bandagepaddar...
Men jag tror att fleece, lite stoppning och vanligt tyg på utsidan blir utmärkt! Det skulle jag iallafall bli nöjd över om jag va häst
aaah, jag som inte ens har någon vanlig tygaffär i staden här... bara gardinaffär. trist. Funderar om jag ska åka till ikea och köpa fodral till sånna här stora långa runda kuddar som finns där. dom är tillräckligt långa till sadelgjordstunnlarna tror jag. Ska helst vara tyg i acryl eller liknande...luddigt nåt kanske .. hmm.
Lova att det kommer bild på schabraket när det är klart!!!!!![]()
Zaga skrev:Jag har sytt ett fleecetäcke till "min" gamla ridskolehäst. Det var nu för ungefär sex år sedan och det håller förvånandsvärt bra fortfarande!
Jag utgick från ett vanligt stalltäcke, men gjorde om rygglinjen så det skulle passa bättre (tror jag hade mönsterpapper som jag ritade av på). Fast idag tror jag inte jag skulle valt att sy det själv, bla eftersom jag inte har syslöjd i skolan nå mer, utan istället varit lat och köpt ett!
Här är ett (dåligt) kort på täcket. Tyget passade honom perfekt, grönt är hans färg och han är en nallebjörn stora delar av året!
![]()
När jag tänker efter har jag också sytt schabrak, reflexer och reflexländtäcke.
Sparf skrev:haha, du får göra en enormt bred passpoal![]()
Så får du nog det till strl Full ska du se
Är du klar än??? *bilder bilder bilder*