Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 667
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

Sparf skrev:
oooh, en sak till:p paddar. Men vad ska man ha för material till sånna. Typ bomull eller? Jag känner mig hyperaktiv:D jag ska nog ta och börja sy lite idag:idea:

Jag brukar använda diskdukar som man brukar ställa under diskställ, de är gjorda i någon typ av skumgummi och lagom tjocka. De finns att köpa på vanliga affärer. Sen är det bara att sy in dem i något fint bomulls tyg.

Började sy mina egna paddar när man nästan alltid måste sy om dem man köper.:(

vad smart det där lät. Synd bara att jag har hunnit börja på 8 andra paddar:crazy:
Jag måste sy om sakerna eller så hittar jag inte ens något som passar till den ena havremopeden:mad: Dom borde börja göra alla hästprylar som g´finns i en storlek större till, och så ska det finnas mycket av den varan så man slipper leta ihjäl sig:mad: Tur man har symaskin:p

Halvblod_Rider skrev:
Guuuuuud! Va jag längtar! :D
det är snaaaaaaaaaaaart klart!
Det blir inte förän vecka 21 som jag kan rida med det första gången, då åker jag nämligen en helg till taffsnäs och rider små fjordingar :love: !
För som sagt så passar det inte på något halvblod :crazy:
men men..vi får se hur resultatet blir!

skynda skynda skyndaaaaaa!!!!!! vill ju seeeee nuuuu!!!:devil:

Vi har:idea:

3M scotch lite, gul. 3-4 cm bred.

Utmärkta att göra benreflexer av eller sy på täcken, kläder.

Mjuk i materialet. Pma om du är intresserad

Polly_Mulle skrev:
Tips, sy en barbackapad utan stigläder, eller köp en billig bomlös från börjes eller liknande, lovar att den är billigare än att själv få ihop allt material och få det bra. Finns bild på mitt barbackahemmabygge, sitter jättestadigt på min häst som bär ordentligt med stort steg så det funkar nog på det mesta!

Skulle gärna prova sy en barbackapad.:) Kan du berätta hur du har sytt den och vilket matrial du använt och hur du gjort sadelgjordsfästet. Kan du lägga ut bildr på själva barbackapadden, frånsidan och underifrån och uppifrån?

Jag vill också se!:p blev intresserad av att starta barbackapadprojekt jag med:p

Jag vill att schabraket ska bli klart nu!!! :p

Men är du inte klar ÄN!?!?!? nu får du allt ta och lägga i högväxel! ajjabajja

(:rofl: )

Nej, jag hann inte i Torsdags :p

Sadelgjordsfästena och kantbandet "uppe på" schabraket ska på ..sen är det klaaaaaaart! jag "råkade" skippa rutorna(för jobbiga att göra :D )

Är DU klar med dina paddar än då?!? :cool: :rofl: :banana: ;)

ser man påå ;)
Snyggt, men det blir nog smutsigt snabbt :p

Schabraket är klart nu (lr nääääästan) ..jag lägger ut en bild såfort jag tagit en ;)

Sparf: Skynda med paddarna!! Jag vill ju seeeee :cool:

Halvblod_Rider skrev:
ser man påå ;)
Snyggt, men det blir nog smutsigt snabbt :p

Schabraket är klart nu (lr nääääästan) ..jag lägger ut en bild såfort jag tagit en ;)
jo jag vet, men det var de enda tyger jag kunde hitta hemma;)

Gosh, va snyggt!!! Det va skitgulligt, om jag får säga så!:p Jag ska göra en tomteluva till julen tror jag:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 516
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 075
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka