Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 739
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

funderar på detta:
*ryktpåse, eller bara påse för diverse saker. kanske en "friseringspåse" för mankam/borste, gummisnoddar, pälsglans mm...
*tränsväska av något slag- vet dock inte riktigt hur den skulle se ut, eller varför jag skulle sy den. :p

Bra ideer lisa har funderat på ett sadelöverdrag men ska göra en tränsväska som jag kan förvara mejrams träns i när vi kommer ut på hopp tävlingar :) så det inte blir smutsigt :idea: hon kan ju inte gå runt i smutsig klädsel eller hur spec inte på tävling

åsså en puts påse till tävling som man hänger över en hink så det finns fack på utsidan med plats för gummiband och annat små krams och plats för större tyngre grejer i, hmm måste hitta en bra hink oxå tyg har jag så det är inga problem, rosa, svart och sebrarandigt en bra kombination tror jag :bump:

Senast ändrad:

Hej på er kära sy människor :)
Nu har jag sollat mig till er skara. Skapade mitt första häst täcke igår. Ett sånt som man kan ha när man tömkör som ligger under gjorden och har spännen för den så täcket ligger still. Senapsgult, plus att jag har köpt benlindor i samma färg så nu ska vi matcha när vi tömkör :d

Ska ta bilder ikväll förhoppningsvis :)

Tja alla!

Nu har jag sollat mig till er skara. Skapade mitt första häst täcke igår. Ett sånt som man kan ha när man tömkör som ligger under gjorden och har spännen för den så täcket ligger still. Senapsgult, plus att jag har köpt benlindor i samma färg så nu ska vi matcha när vi tömkör :d

låter snyggt (machofreak här)!

Vilka fina saker ni gjort!:d Vad sägs om ett marinblått träns till min tinker?! skulle det vara något? jag skall isåfall använda tränset till en brun bomlös sadel med en brun padd under, eller vet ni var man kan få tag på nylonband som är brunt och ca 2 cm brett? rött vill jag inte ta på honom och inte rosa heller... svart kommer inte att synas på honom och grönt eller vanligt blått vet jag inte riktigt. DILEMMA!:D

*kl*

Nu har jag varit iväg o shoppat mer brunt o ljusbrunt ylletyg. Och ett mönster på en jacka. Så nu ska här sys en jacka till ridkjolen i samma tyg och färger :D
Jag hoppas det blir som jag tror. Får ändra lite på mönstret för att få till det tror jag :D

*knapplån*^^

tror ni det går att gö en sadelpadd som är funktionsdugglig elr är det svårt att få det rätt?, och om det skulle kunna gå har ni nå förslag på material??:o '

vad är det för sort padd du tänker på?? Vilken funktion vill du att den ska ha alltså... är den till bomlös eller bomsadel?
Vare sig man gör för "sort" så borde det definitift gå att göra den fuktionsduglig, bara man får tag på bra material:)

Väntar med spänning på bilder:banana:

Tja alla!
Vilka fina saker ni gjort!:d Vad sägs om ett marinblått träns till min tinker?! skulle det vara något? jag skall isåfall använda tränset till en brun bomlös sadel med en brun padd under, eller vet ni var man kan få tag på nylonband som är brunt och ca 2 cm brett? rött vill jag inte ta på honom och inte rosa heller... svart kommer inte att synas på honom och grönt eller vanligt blått vet jag inte riktigt. DILEMMA!:D

Gardinaffärer och främst tygaffärer borde ju ha brunt nylonband.. annars så kanske dom kan ta hem åt dig?:) Annars kan man ju sy med t.ex. svarta nylonremmar och sedan sy på ett bomullsband utanpå i den färg man vill ha.:) Kanske kanske:p

...
åsså en puts påse till tävling som man hänger över en hink så det finns fack på utsidan med plats för gummiband och annat små krams och plats för större tyngre grejer i, hmm måste hitta en bra hink oxå tyg har jag så det är inga problem, rosa, svart och sebrarandigt en bra kombination tror jag :bump:

Nej vad smart! skit oxå att jag inte har användning för sånt när jag precis gjort iordning med hyllor till ryktgrejerna och jag tävlar inte:mad: skit! Det var ju en jättesmart idé!!:banana:

Hmm, får se vad som händer med dem. Hittar säkert på ngt bra snart.
Ska förresten göra ett regnskydd till hjälmen att ha när man rider. :idea: Har gjort lite provisoriskt nu utav en gympapåse, men jag får jobba lite mer den. :)
Ska även göra ett par rosa överdrag till ridbyxorna, lite som westernchaps. Ska ha rosa fransar i på benen också :D

jag med mina benknotor till ben har bara ridit i jeans korta stunder, men jag får väl testa med det nästa gång jag rider, och se om jag får skav. ^^

Gardinaffärer och främst tygaffärer borde ju ha brunt nylonband.. annars så kanske dom kan ta hem åt dig?:) Annars kan man ju sy med t.ex. svarta nylonremmar och sedan sy på ett bomullsband utanpå i den färg man vill ha.:) Kanske kanske:p

É du smart eller?!:bow:

Har knåpat på detta ett tag, men nu e de klart :D

Före
6468393.jpg

Efter
6575083.jpg

6575084.jpg

Den där var ju lite att skryta med! Funkar den bra att rida i? Beudrar dig, måste tagit ett tag att göra den.

hjälp!!! Va fin den var!!! DEt var nog den snyggaste bomlösa jag nånsin sett! :love:

diggar första bilden med katten som sticker ut..:p

Men är den verkligen omgjord till bomlös? Är det inte bara ett överdrag?

Här kommer bilder, faktiskt rätt nöjd och pollan passar i färgen :)

Hon är blöt och inte svettig, liten kommentar bara...

Captured2004-10-1200002.jpg

Captured2004-10-1200000.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 517
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 078
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
719
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Syringomyeli eller något annat?
  • Akvarietråden V