Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 739
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

Inte en bild på vojlocken men på ett schabrak/pad och ett ländtäcke jag sytt av en öbfilt. Var tyvärr väldigt slarvig och varken nålade eller mätte så noga så ländtäcket, framförallt, är rätt skevt men det syntes inte så mycket när det låg på hästen. Det är inte helt klart, ska sätta på snören så jag kan sätta fast det i sadeln oxå.

iors-lndtcke.jpg

Jag tycker det där var jättesöt och häftig färgkombination!:bow:

TJUSIGT! Det hade varit ännu snyggare med typ styvt kantband :angel:

Ja jag vet, hade blivit tjusigare om jag hade engagerat mig lite och inte bara klippt och sytt hur snett som...Ska se om jag kan "styva" till kanten lite. Fleecen var så förskräckligt töjbar så det drog sig hit å dit. Men jag ska göra ett nytt schabrak med likadant ländtäcke i rött med stora vita hjärtan :love: :D oxå av en öbfilt men den är tjockare och inte så töjbar. Bilder kommer snart, ska vara lite mer noggrann då. På det här ländtäcket hade jag först inte tänkt ha kantband men det rosa tyget räckte inte eftersom jag tog lite väl mycket till paden, så jag fick lägga en bred vit kant på det. Men du kanske menar att jag ska ha ett kantband på schabraket oxå?

*delvis knapplån*

Ni gör så sjukt snygga saker alla:bow:
..man blir jätte inspirerad av era fina arbeten:bow:

Va snyggt! Jag stod o klämde på den där filten men valde den blommiga i samma färg istället ;) Ska försöka få klart både ridtäcket och mina ridbyxor snart så jag kan lägga upp här.

Din häst passar perfekt i min soffa..! :D
P3010069.jpg

Kunde inte motstå att ta kort på mina kuddar när jag såg din bild! :)
Jag hade lite tråkigt en dag... :angel: Och vips hade en filt och en stor säck fiber ull (el va de heter) blivit kuddar... :D :eek:

De är inte direkt vackra och passar inte in me resten av rummet men de är helt underbara ligga på/luta sej mot. ;)

*knapplån*

Ni borde börja sy upp efter beställning, ni som är så duktiga med symaskin och tyg =) *kommer på rad efter rad med önskelistor*

*knapplån*
Då har maskinen anlänt, så nu väntar man bara på tyget och tillbehören...har redan lagat ett par byxor och en kjol hehe...men hittar inget annat att laga...eller jo vänta hmm ett lakan hehe...ska tvätta det först det ligger i tvätten...åhh vad det kliar i fingrarna...var en jättebra maskin också...lätt och man fick en massa pressarfötter( heter det så?) till samt nålar....

Hi hi... :d
Men va är de för filtar? *nyfiken* Vart får man tag i de? :d
Väntar med spänning på att få se bilder på grejorna när de är klara!

Det gjorde jag förr, sydde hästgrejor på beställning. Kompisar o deras kompisar osv. Men nu syr jag mest bara vanliga kläder till de närmaste. :D

Jag tänkte inte ens på att inte schabraket hade kantband och det behöver det kanske inte heller. Attans att det är så svårt att sy i stretchigt fleecetyg :/
Men den är iaf riktigt snygg på din pålle :D

Jag klippte häromdagen till ett fleeceländtäcke på 5 minuter...

La fleecen på hästen, klippte en "grop" för sadeln och klippte hål i sidorna (små) att fästa täcket med i sadelgjordstropparna.
Funkade fin-fint!
Nu ska det broderas lite och sy lite figursömmar...
Bild kommer!

Sen har jag börjat måla mina krukor med lena f motiv
Mulle
Ska bli jag och glenn...

Vad fina krukor. Ritar du på fri hand eller använder mallar?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 517
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 078
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
719
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka