Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 735
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

*KL
Någon som har någon erfarenhet av att sy i bävernylon?
tjockt, knöligt? dyrt? Andas det eller är det som en plastpåse på hästen? hur är undersidan, sträv eller mjuk.
Börjat tänka om mitt ridtäcke :angel:

western_showman

hoppas att det funkar... första gången jag lägger in en bild!:o

flecetäcket jag gjorde för ett halvår sen. kostade ungefär 150 kr att göra och det blev flece över så jag gjorde ett överdrag till min bomlösa sadel.

Åg herregud vilket snyggt!:eek:

Jag kan endast säga att det är vattentätt och att de andas! Fick tips om att ha de til regntäcke eller ngt :P minns inte :D

haha :rofl:
måste bara hitta tyg till mitt ridtäcke först. Behöver nog ha med mig min mamma, annars kan jag nog köpa vad som helst :p
men jag återkommer om överdragen när jag köpt tyg till dem :D

Gör så:D Det blir helbra!

hmm, jag har för mig att bävernylon inte andas :confused: Mamma trodde inte heller att det gjorde det .. :o Fast man ska aldrig säga aldrig;)

Jag kan ha fel också, jag frågade efter bra aterial som andades till täcken och fick de som svar :P så jag vet bara vad de svarade!

Hmm... vem ska man tro på :crazy: :p
får väl helt enkelt fråga i affären om det, de borde ju veta.
Men eftersom det används till regn-och ridtäcken borde det ju vara någon form av andasfunktion.

Någon som vet om det är dyrt, eller hur det är att sy i? behövs det en väldigt tjockare nål än vanligt tyg? (de brukar nämligen oförklarligt gå av när jag ska sy :angel: )

mhm, de tär ju det. men när man inte behöver dem, verkar de vanliga gå av ändå. morr!
Vet du om bävernylon är så pass tjockt att man behöver jeansnålar?

va? är det ingen som har kommenterat ditt fina schabrak?
Och jag är bara upptagen med mig själv :p
Men det var i alla fall jättefint :D

:p
haha. Det var riktigt snygg form på det. Tycker det är svårt att få en jämn form när man syr själv.

Min kritiska femåriga dotter sa just, FINT!, väldigt fint! :) Jag tycker oxå det är fint, fast jag gillar inte såna "stökiga" mönster så mycket men det var väldig välsytt!!! :love:

tack:bow:

Jag hittade just det dät fleecet på en flyttrea där alla tyg kostade 15kr/m (:eek: ) men det fanns bara med mönster på :(

:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 517
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 078
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
719
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur