Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 737
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

Nu är det klart, och hästen har prvat det :D
Jag försökte göra det längre än de schabrak jag har eftersom de är lite kota, men det blev nästan kortare än dem. Men det funkade ändå ;)

Här ligger det på bushästen.
http://i173.photobucket.com/albums/w44/Tebazz/sysaker/tyg001.jpg

Och här är det hängande.
http://i173.photobucket.com/albums/w44/Tebazz/sysaker/tyg005.jpg

Ska be någon fota det närjag rider med det nästa gång :) (<-- Gräslig)

:bow: Verkligen snyggt. Roligt med annorlunda schabrak.

Det var någon/några för ett litet tag sen som snackade om att göra en pad för bara fickorna, och jag var tvungen o testa. Hade också funderat på det innan men hade liksom inte kommmit längre.
Men nu! Jag har redan sytt själva "fickorna" och håller ny på att sy ett gigantiskt schabrak som passar under bomlösa sadeln.

Tror faktiskt att man kan spara in ganska mycket på att göra såhär. dels så behöver man bara sy schabrak i fortsättningen, utan inbygda fickor för iläggen, och dessutom så slipper man ju då tar ur /sätta i /ta ur /sätta i iläggen när man måste tvätta paden/schabraket.

Och för att de ska vara fixerade i varandra så har jag sytt fast ett kardborreband på mitten under minipaden (den med bara fickor) och ska sy på andra delen av kardborrebandet på ovansidan av schabraket. Detta kna nog bli riktigt bra faktiskt:)

Jättesnyggt blev det i alla fall :bump:
Vad använde du för material? något stöd, typ en kartongbit eller något i botten? vet inte vart jag skulle ha den. Boxen är precis bredvid stallgången, med kortändan mot täckeshängaren :(

Nu är det klart, och hästen har prvat det :D
Jag försökte göra det längre än de schabrak jag har eftersom de är lite kota, men det blev nästan kortare än dem. Men det funkade ändå ;)

Här ligger det på bushästen.
tyg001.jpg
alltså... Det blev ju superbra!!! Visst är tyget suveränt!! ;)

Haha mitt blå prickschabrak är inte klart än på länge, har inte jobbat med det på flera dagar.. Men jag har gjort prickar på typ en fjärdedel av schabraket :crazy: Detta kommer att ta år att pricka allt :crazy: Sen när jag äntligen är klar det det ska ska jag sy på ett kantband och band som håller fast sadeln, om jag hittar ngt sånt band här hemma ngnstans.. Om jag inte gör det så får jag väl i värsta fall ta dom gamla från det schabraket jag klär om ( även om dom är bruna :angel: )

Inte för att det har med hästgrejer o göra men måsta bara visa vad jag sydde till mina guddöttrar

12271477.jpg

Jag gjorde ett ländtäcke på slöjden. Man skulle göra ett lapptäcke, så då gjorde jag ett lapp-ländtäcke :D

7542119.jpg

har sett detta flera gånger och inte reagerat, täcket ligger ju hela vägen UNDER sadeln? :) (alltså inte hål för sadeln..)
ligger det kvar? har du några spännen fram eller bara som ett täcke du lagt på? "halk matta" vid sadeln?
sedan så går din sadelgjord in under täcket. har du gjort en skåra för att ta fram den i och därmed kunna spänna sadeln?

ÅH man blir jätte inspererad av den här tråden;o tror att jag ska sätta fart och sy, lite ländtäcke shabrak osv. Men jag vill brodera, hur gör man?:crazy:

har sett detta flera gånger och inte reagerat, täcket ligger ju hela vägen UNDER sadeln? :) (alltså inte hål för sadeln..)
ligger det kvar? har du några spännen fram eller bara som ett täcke du lagt på? "halk matta" vid sadeln?
sedan så går din sadelgjord in under täcket. har du gjort en skåra för att ta fram den i och därmed kunna spänna sadeln?
Eller så är det hål för sadeln men hon har sytt så bra så det inte syns?!
Jag har flera ländtäcken där det inte syns att det är hål för sadeln..

Om du kollar framför sadeln ser det ut som att där är mellanrum mellan sadel och täcke.... Hon har nog sytt väldigt bra :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 517
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 078
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
719
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Inredningstråden nr3
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur