Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 668
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

Tänk vilka kreativa människor det finns! Jättekul att läsa och titta på bilder. Själv ska jag göra egna hökassar i dagarna. Köpte vaxdukar i lite roliga färger och mönster och tänkte sy och fixa till dessa till rymliga hökassar att förvara höet i. Någon som gjort något liknande?

kl

Här kommer en bild på mitt dödskalle ländtäcke när det är klart och ligger på hästen!! :)
Skulle jag göra ett nytt så skulle jag inte använda detta som mall, passformen blev inte riktigt som jag tänkt mig. Men det fungerar ju att använda i höst. Sen är det lite kort också men det beror på filten!

14710338.jpg

Jag ska iaf lägga ut bilder på min tömkörningsgjord nu, efterfsom den är klar. "Användarklar" så att säga :angel:.

Ska bara ladda upp dom till datoren.

Lägger in hela albumet för tömkörningsgjorden istället för att lägga upp småbilder hit och dit. Beskrivning står brevid bilden.

Är faktiskt riktigt nöjd med den, dock så skulle jag ha satt tunneln mellan skumgummi"puffarna" lite bredare. Nu får jag trycka isär dem lite när jag spänner gjorden så att ryggraden får lite större frihet.

Senast ändrad av en moderator:

Ja, det ser ut som om de sjunker ihop lite, inte mycket kanal kvar..å andra sidan läggs ju ingen direkt tyngd på det heller.. :crazy:
Snyggt iaf! :D

knapplån!

gud vad fina saker alla har gjort! :)

Jag har två pannband jag har gjort, ganska slarviga och fula :angel:, tog 40 minuter sammanlagt.
har dock bara bilder när dom är nygjorda, limmet syns fortfarande osv. Men man ser hur dom ser ut. :p
kommer bilder när dom sitter på hästen sen!

pannband007.jpg

pannband005.jpg

pannband002.jpg

nä, det ser dessutom "värre" ut på bilden än i verkligheten. det är inget som nuddar ryggraden iallafall, som tur är. Har ju sett olika varianter av tömkörningsgjordar som det inte ens finns någon kanal på.. fast det hör inte hit egentligen:angel:

Den sitter riktigt bra för övrigt iallafall:) Åker inte runt eller nåt, och då har jag ändå inte spännt lika hårt som på sadeln.

Kan tillägga att HELA gjorden är handsydd:eek:

Nej, vad söta! gillade den i mitten riktigt:) har du gjort hela själv där, eller? hur har du gjort?

Sedan tror jag inte det gör sååå mycket OM den skulle nudda ryggraden.. om man inte spänner aphårt så. Men det är ju bra att den funkar! ^_^
hehe..handsydd..>D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 516
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 075
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Shop to you drop, del 4
  • Guldfasanerna