Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Cita
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 734
  • Visningar Visningar 101 304
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

Okej, lär bra det=)

Jag tänkte nästan det. Funderar lite på hur jag skulle göra om jag nu gör en. Kommer då definitivt sno lite av dina idéer.. :angel:

Är det någon som gör showhalters/arabgrimmor/arabträns

Är det svårt??

någon i förra sytråden gjorde en eller två showträns

Prova att söka i tråden efter uppvisningsträns eller liknande, så kanske du får napp tillslut;)

sytråd nr 1

edit, letade lite och hittade ett uppvisningsträns på sida 32 som Sarma har gjort :)

Senast ändrad av en moderator:

kl.
hur har ni gjort när ni sytt fleecetäcke med hals? jag har ett täcke som jag har tänkt ha som modell, fast det har ingen hals. hur mycket ska jag lägga till? jag vill inte att det ska sluta på halva halsen.
det ska vara till en travardam, liten smäcker med smal hals.

WOW :eek: Måste bara fråga er som flätar pannband, vanlig hajtandsflätning, vet hur man gör men hur :angel: får man det jämt :confused: Finns det någon speciell linje man ska hålla eller??? Alla tips efterlyses

En sak till, någon som har tips på något svårt att sy, vill ha MVG :banana: Jag är inte så duktig men har ju sytt de klassiska schabrak, nosludd, sdadelgjordstunnlar, ländtäcken, lindor osv. tror inte att jag har sååå långt till MVG och en svår sak som blir bra (:crazy:) borde räcka :bump:

Tack på förhand :)

Uppdatering på mina döskalle saker, nu är allt färdigt! :banana:

Nosludd, schabrak & lindor
18093012.jpg

Ländtäcket på också
18093015.jpg

Täcke, lindor & nosludd
18093011.jpg

Haha, vad coolt! :D En riktig döskallehäst!
Han (?) som ser så snäll och oskyldig ut... :love: Fast på första bilden ser han ju ut som en liten punkare med pannluggen. :D

Tack! :) Haha, ja, han är löjligt snäll faktiskt, världens mest exemplariska barnponny! ;)

hej fick inge napp i förra tråden men jag frågar er.Är det svårt att sy till en showhalter.Jag tänkte så här.Borde det inte gå att ta läderrem klä in det i tyg och sy på något snygg på tyget och sen ha en snygg kedja vid nosen och så ör den klar eller går det??Ge mig beskrivning eller svara i min tråd Sy egan utställningsträns.

Hej.
Har bara ögnat igenom tråden och inte lustläst den. Jag undrar när ni syr schabrak/vojlokar köper ni färdig kviltat tyg eller kviltar ni själva? Har ni vadd eller använder ni bara tjockt tyg?

Tips: Sy alltid efter tråd-raken så drar sig inte tyget på olika sätt framför allt froté och tyger med stretch kan dra sig hur som helst. Dock oftast efter första tvätten.

Mäktigt imponerad av alla!

WOW :eek: Måste bara fråga er som flätar pannband, vanlig hajtandsflätning, vet hur man gör men hur :angel: får man det jämt :confused: Finns det någon speciell linje man ska hålla eller??? Alla tips efterlyses

Det är bara att vara noga och att dra åt ordentligt efter varje "snörning";)
Ibland kan man få putta till med nageln osv:D

Ok tack :bow:, får försöka igen :smirk:

Har inte läst igenom hela tråden, så den här frågan har säkert kommit upp tidigare, men ni som gör schabrak:

Vad har ni för tyg?
Vad har ni i schabraken?.. så dom blir lite fluffigare eller vad man nu ska säga

:d Ni är grymt duktiga, blir nästan frestad av att prova, men jag är kass på att sy! :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

S
  • Låst
Utrustning Dags för ytterligare en sytråd så vi kan locka till nya och fler hemmafixare :) Här lägger vi in bilder, beskrivningar, kostnad för... 39 40 41
Svar
812
· Visningar
158 410
Senast: Sparf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka