Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Cita
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 734
  • Visningar Visningar 101 304
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

Tack, du är inte så dålig själv:angel:
Jättefint det du syr:bow:
Tänkte sy skrittäcket dubbelt, med annat tyg på baksidan, så att man kan vända på det om man får lust.

Haha, tack! :D

Ah, smart! :idea: Själv har jag gjort mina ländtäcken med teddyfoder under, blir så mjukt och fluffigt! :love: Men där gav du mig en ny idé...;) Du måste fota när det är klart!

Aha, teddy under? Det har jag inte provat:idea:
Verkar mysigt! Jag brukar dock alltid sy skrittäcken med dubbel fleece, tycker det blir stadigare så. Inte så fladdrigt.
Ja, skall fota när det blir färdigt:)

krullisgirl vill du göra det vore det jätte gulligt.

Till alla!

Ni som rider med kapsoner med fast nosjärn, hur ser själva konstuktionen ut om man tänker den naken :o (utan läder) :D

Tänkte ifall det är typ plattjärn så kan man ju faktiskt göra en själv som passar nosryggen perfekt :idea:

Har ni bilder?

jag har sytt detta täcke själv, på slöjden när jag gick i nian:D sitter skräp men det är rosa och ROSA IS THE SHIET:love:

pannband no 1:

pannband no 2:

håller även, i detta nu, på att knåpa ihop en utveckling av polly_mulles kameldrivarkudde. bilder kommer när jag är klar:-)

oj vad långt ner pållas grimma satt såg inte det när jag fotade igår :o:D

Lägger in bilder på några ländtäcken jag sytt tidigare, i väntan på att det nya skrittäcket ska bli klart:angel:
CIMG0422.jpg

CIMG0419.jpg

CIMG0418.jpg

Sådär, nu har jag varit lite effektiv:angel: och är snart färdig med skrittäcket.
Det är alltså grönt/blått på ena sidan och rosa/blommigt på andra. Så kan man välja vilket man vill använda för stunden.
CIMG0438.jpg

CIMG0436.jpg

Enda problemet är "rumpsnöret". Brukar ju sätta d-ringar på insidan täcket, men här finns det ju ingen insida:confused:
Några tips?

Sätt på kanten? alltså så dom kan användas från båda hållen? :p

om du inte sytt ihop tygen kunde du fäst dem imellan lagrena... så de stuckit ut en bit, och du kunat använda dem från båda håll... :angel:

Erboon & Dea: Jag tror ni menar samma sak ungefär och det var så jag tänkte också. Det är ju inga problem att sprätta upp en liten bit och sätta in band/ringar emellan, så det är nog det jag får göra.

Har alltid så bråttom när jag syr, så det går av bara farten;)

Tack för tipsen!

Idag blev det äntligen fint väder så att jag kunde prova mitt nya ländtäcke som blev klart för några dagar sedan. Matchar Chagalls USA täcke :)

åå jag blir sugen..!! men snart snart ska jag beställa mina läderverktyg och fettat remläder från företaget, då jäklar!! :banana: :bump: (ska designa och sy ett hackamorehuvudlag, med tyglar, för hand med sadelmakarsöm :love:).

vad snygga coola grejor ni syr allihop - man kan ju tro att ni är sadelmakare hela högen :love: :bump:

//blivande sadelmakar-lärling Lollo :p

Alazan - älskar dina USA-grejor !! :love: supersnygga! synd att mitt sto är svenskt (iofs amerikansk stamtavla i stort sett rakt igenom, men ho har aldrig ens vart där..)..hmmmm..kanske sverige-flagga skulle va nåt?? fuderar funderar..

man blir så inspirerad av alla vacka saker här!

Tack så mycket! Vad kul att du gillar det! :):bow:

Haha, min Chagall är en äkta spanjor han minsan, men vad gör väl det när matte är en raggarbrud som kör amerikanska bilar och rider western, då MÅSTE man designa i USA anda åt hästarna med! :D

Här är ett schabrak jag har gjort ska fota det på hästen idag (doc inte färdigt)

Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

S
  • Låst
Utrustning Dags för ytterligare en sytråd så vi kan locka till nya och fler hemmafixare :) Här lägger vi in bilder, beskrivningar, kostnad för... 39 40 41
Svar
812
· Visningar
158 410
Senast: Sparf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Tapeter tapeter tapeter
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur