Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Cita
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 734
  • Visningar Visningar 101 304
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

Nej vad fin! Den såg jättefräsig ut :D

Vänta bara, snart har jag ett fleeceöverdrag med dödskallar till den! Fergus kommer bli coolast i stallet (heh, bor bara två hästar där och den andra är lite bakom flötet :cool:)

Här är mitt nosludd som jag sytt för några år sedan :D
Använder det dock inte så mycket.

*knapplån*

Är det svårt att byta dragkedja på en vinterjacka?
Vad kostar dragkedjor att köpa?

Vill få min vinterjacka att fungera igen så jag kan använda den tillsammans med de matchande termoridbyxorna ;)

KL

Nu har jag pysslat! Jag har sytt en så kallad kameldrivarkudde :p Det var kul, funderar på att göra en till. Men då måste jag köpa en vojlock, använde min enda till den här (och den har jag med gjort själv, i mellanstadiet!)

Här kommer en liten bild på skapelsen
16-12-07_1112.jpg

och på ponnyn
16-12-07_1113.jpg

Stoppad med halm :D Har inhandlat en fleecepläd att ha över, kanske ska sy om den lite en gång i framtiden. Hade ingen ledig sadelgjord, så jag får använda en täckesgjord. Och sytråden tog slut, så en kanten på "korvarna" är tejpad med silvertejp så länge :rofl: Jag ska fixa imorgon innan jag provrider. Tycker den är ascool!
me like! :p :love:

KL

Fick ryck idag, så jag gjorde mitt första pannband (: inte så värst nöjd mä resultatet, men det får duga än sålänge.

17053329.jpg

kl*

skar ut ett pannband a la saigon å satte dit pärlor :idea: gjorde två m pärlor å ett bling :D
julfesten07225.jpg

Kanske har visat detta förut (?) men gör det igen i sånna fall!

Snodde mammas julgardiner :idea: och sydde mig ett schabrak + ländtäcke, men jag har inte sytt i hop ländtäcket än, så jag har bara bilder på schabraket...

passar väl bra såhär till julen?

:rofl:
http://s221.photobucket.com/albums/dd111/Equidae_Photo/?action=view&current=DSC00466.jpg

Hela:
http://s221.photobucket.com/albums/dd111/Equidae_Photo/?action=view&current=DSC00466_redigerad-1.jpg

Text:
http://s221.photobucket.com/albums/dd111/Equidae_Photo/?action=view&current=DSC00466_redigerad-2.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Gud vad fina saker ni gör alla :D woow önskar jag också kunde göra sådant, men jag e verkligen kass :angel:

HAHA! vad har du nu hittat på?
stoppad med halm.... haha.

Kan du använda den då? Eller glider den runt? Hur spänner du fast den på tunnan (erhm, hästen)?

Finns det inte något vanligt täcke hemma som du kan stycka, ett sånt med vanlig vadd i? Eller föresten, vänta med det tills jag kommer hem. Jag vill också ha en kamelfösarsits. snygga fleecefiltar finns väl på jysk eller rusta, särskilt nu under mellandagarna :idea:

(min är ocks stoppad med halm..funkar super)

haha. okey, jag har fått för mig att det blir stickigt.

Har inte stuckigt mig igenom flece+jeans iaf.. sticker inte hästen genom shabraket heller:P

Haha... Bara till å knåpa! "Låt fantasin flöda" :idea:

tack :love:

kanske ska tillägga att jag bara gjort själva nosdelen, men det syns nog att resten är gammalt och slitet (fast jag färgade om det igår, så ridbilderna jag tänkte försöka fixa idag bör bli bättre, speciellt då jag ska ta en lite mindre häst haha).

nosdelen är rep på nylon, för extra styrka och bättre tryckfördelning. den är den klädd med en tub fuskskinn - sömmarna fick ju inte synas ( ;) ) så det hela är sytt med rätsidorna mot varandra från början och sen vrängt (vilket jag ALDRIG, åtminstone inte idag, kommer göra igen)

Jag ska bannemej göra ett pannband av pärlor jag med!
Älskar pärlor, och har massor som bara ligger hemma!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

S
  • Låst
Utrustning Dags för ytterligare en sytråd så vi kan locka till nya och fler hemmafixare :) Här lägger vi in bilder, beskrivningar, kostnad för... 39 40 41
Svar
812
· Visningar
158 410
Senast: Sparf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejt
  • Lekstuga
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur