Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Cita
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 734
  • Visningar Visningar 101 304
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

Jag har sytt om ett vanligt dressyrschabrak till att passa min sadel...

Det tog ett tag eftersom jag fick sy på passpoalen och ytterkanten för hand. Sen är ju inte jag så skicklig heller så det gick inte snabbt direkt:D

Men jag är nöjd iaf:) jag tycker den blev fin:) tyvärr har jag ingen bättre bild än denna:

9q.jpg

Jättefint det blev!! :D
Så fint när man ser kanten/passpoalen utanför sadeln sådär :love:

Tack! ja visst är det:) det blev så bra när man såg kanten så väl och att resten va svart:love: i sammet:D

Tack! ja visst är det:) det blev så bra när man såg kanten så väl och att resten va svart:love: i sammet:D
Skulle vara guld värt om du kan skriva vart du köpte det eller märke? Letar efter ett svart schabrak med snygg kant och passpoal att sy om och de svarta jag hittat har haft väldigt enkla kantband utan passpoal.

Just det köpte jag på svensk ridsport i kba så det är kanske lite långt för dig att åka;)

men annars har jag ett likadant blått som jag köpte på Gekås för nått år sen....

Annars vet jag inte vad man kan hitta sånna.. det är ju ett vanligt rund passpoal så det borde finnas en del schabrak med sånna.. om jag hittar nån hemsida med nån så ska jag pm:a dig:)

Jag har ett svart med passpoal, det är ett Anky.
Hittade en bild, det ser ut så här:

TN_070420-039_B15.jpg

Jag såg att det inte gick att länka till den.. men om man går in på schabrak så finns det ett dressyrschabrak längst ner som är svart tilsammans med ett rött och ljusgrönt, det ser helt okej ut...

Ja den var ju också fin! men Anky kändes lite dyrt:D

Detta kan också fås i svart:

Underlag8.jpg

Det är nått liknande denna som jag har:)

eller så köper man ett svart schabrak, och sen ett passande dekorationsrep på en sy/tygaffär :D

eller så köper man ett svart schabrak, och sen ett passande dekorationsrep på en sy/tygaffär :D
Ibland är man väll för blåst :o Är inne där varje månad men tänkt att de nog har passpoaler oxå har man inte. :D

Till alla:
Tror ni att ett svart och grått schabrak skulle passa till min häst med vinröd numera bomlösa sadel?
31-dec-2007-040.jpg

Här är schabraket:
http://www.ridsportonline.se/product_info.php?cPath=28_39_104&products_id=18

Hittade det nu när jag tittade på gjorden jag ska beställa därifrån

Jaa, det tror jag=) speciellt ett ljusgrått schabrak skulle passa snyggt ihop med det vinröda, och en svart häst passar ju i de flesta färger;)

Hon har solblekt man och hon går åt den bruna hållet så det funkar inte riktigt med alla färger som om hon varit riktigt kolsvart. Hade tänkt klä om den vinröda men nu har den växt lite på mig så vet inte riktigt än.

måste få ut min frustration nånstans.
symaskinskräket vägrar samarbeta med mig, och verkar nästan har sytt sina sista sömmar. var sjutton hittar man en modern symaskin som inte slaktar plånboken totalt?!

nu har jag försökt operera felet.
den bygger nämligen fågelbon av tråden nere i undertrådsbostaden.
den fastnar på en pigg (i metall givetvis) som sticker ut där (till synes helt utan funktion), men piggfanskapet är inte tilltryck-/borttagbart.
kan ju inte gärna sy utan undertråd heller tyvärr.

Ville bara tipsa om att det kan vara fel på nålen:idea:
Min maskin har också gjort så i omgångar och då brukar jag prova med att först trä om maskinen och sedan, om det inte funkar, byta nål. Den kan ofta vara skadad och då blir det helknäppt:crazy:
Har du redan gjort detta, så vet jag faktiskt inte vad det kan vara, tyvärr. Hoppas det ordnar sig!!!

Så gjorde min oxå ibland och gjorde samma sak som krullisgirl och funkade då.

Ett tips är att gå med i www.sysidan.se s forum. Har fått mkt hjälp där

Om du fortfarande är ute efter ett schabrak så kanske mitt skulle funka
Svart med guld pp köpt på Gekås/ullared.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

S
  • Låst
Utrustning Dags för ytterligare en sytråd så vi kan locka till nya och fler hemmafixare :) Här lägger vi in bilder, beskrivningar, kostnad för... 39 40 41
Svar
812
· Visningar
158 410
Senast: Sparf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31
  • Hönstråden II