Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Cita
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 734
  • Visningar Visningar 101 304
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

Fan va snyggt det blev.
Du e så duktig gumman...
Ganza är lite kall om rumpan när hon har sadeln, och Parant när han har selen...... ;) :rofl: ;)

Alltså, beskrivningen förutsätter att man är lite sykunnig innan. Är du inte det kan det nog bli för knepigt att ge sig på ;)
Börja med nåt enklare kanske...eller be någon van hjälpa dig :idea:

jaa alltså, jag är ganska sykunnig (kanske inte verkar somk det men:angel: ) men jag fattar inte bara vrf man ska göra ett "hack/v" därbak och sedan sy igen? Man kan väl lika gärna klippa runt där bak så det är färdigt, så slipper man sy där bak?

Det är för att täcket skall forma sig bättre efter hästens bak.:idea:
Det blir liksom mer rundat.
Själv brukar jag göra veck på sidorna av täcket, men det här funkar ju också. Vet inte hur jag ska förklara det bättre.
Lycka till!

Det är för att täcket skall forma sig bättre efter hästens bak.:idea:
Det blir liksom mer rundat.
Själv brukar jag göra veck på sidorna av täcket, men det här funkar ju också. Vet inte hur jag ska förklara det bättre.
Lycka till!

haha jag är nog världens trögaste...tack iaf, men man ska ju sy ihop där sen när man klippt så då? sitter det bätter då på nått sätt? ^^

Ha ha, jag har själv svårt att förstå när någon förklarar sånt där. Det är lättare för mig att prova mig fram själv.
Men gör man ett V och syr ihop, så blir det bättre passform. Det rundar, som sagt, till täcket lite grand.:)
Prova, så får du se;)

det beror på hur hästens kors ser ut. är det ett väldigt rakt kors på hästen behöver man inte sy dessa V. men ju mer sluttande kors kräver större V för bra passform.

Ett tips är att när du gjort allt utom dessa V, lägg täcket på hästen och vik en flik rakt upp (då kommer täcket ligga som det gör när V:et är urklippt och tyget ihopsytt igen). och prova dig fram till rätt storlek på det. Sätt sedan fast en säkerhetsnål eller rita med en penna så du vet vart du ska klippa när du kommer hem.
Hänger du med på hur jag menar?

det beror på hur hästens kors ser ut. är det ett väldigt rakt kors på hästen behöver man inte sy dessa V. men ju mer sluttande kors kräver större V för bra passform.

Ett tips är att när du gjort allt utom dessa V, lägg täcket på hästen och vik en flik rakt upp (då kommer täcket ligga som det gör när V:et är urklippt och tyget ihopsytt igen). och prova dig fram till rätt storlek på det. Sätt sedan fast en säkerhetsnål eller rita med en penna så du vet vart du ska klippa när du kommer hem.
Hänger du med på hur jag menar?

hm..tror det :) tack så jättemkt alla som har försökt hjälpa mej :love::rofl:

OCH om ni bortser från videon (den e ju inte min) vet någon vad låten heter?
http://www.youtube.com/watch?v=nojMMHN4hKg&feature=related

för att använda lite dialekt: De där var GÖRSNYGGA!!
Kanonfint typ på båda, och dom ser väldigt välsydda ut.
Var hittade du det rosa kamouflagetyget?

/en lagom avundsjuk cili :angel:

och gällande låten, skicka ett pm till emma_lillan här på buke och fråga, det är hon som gjort filmen.

Fan va snyggt det blev.
Du e så duktig gumman...
Ganza är lite kall om rumpan när hon har sadeln, och Parant när han har selen...... ;) :rofl: ;)

Tack! :) Passande tyg till lilla prinsessan tycker jag ;)

Ånej, stackars Parant, jag förstår att du gärna vill ha ett rosa körtäcke till honom med prinsesskronor på! :D:rofl:

Vänta bara tills du får se mitt nya projekt...:smirk:

för att använda lite dialekt: De där var GÖRSNYGGA!!
Kanonfint typ på båda, och dom ser väldigt välsydda ut.
Var hittade du det rosa kamouflagetyget?

/en lagom avundsjuk cili :angel:

Man får tacka och bocka! :bow:

Det rosa kamouflagetyget köpte jag på Rusta för något år sedan, säljs tyvärr inte där längre. Dum som jag var köpte jag inte mer tyg heller, nu när jag äntligen har kommit igång med att sy så hade jag ju velat ha mer...suck...:( Så jag letar också för att hitta mer ;)

Alazan! Du är så himla jätteduktig! Skitsnyggt blev det!! :D
Hur gör du? :angel:

Alazan! Du är så himla jätteduktig! Skitsnyggt blev det!! :D
Hur gör du? :angel:

Tack, tack! :):bow:

Jaa....bra fråga, man intalar sig själv att det går, och så bara går det :D
Men det är lite pyssel innan det blir klart :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

S
  • Låst
Utrustning Dags för ytterligare en sytråd så vi kan locka till nya och fler hemmafixare :) Här lägger vi in bilder, beskrivningar, kostnad för... 39 40 41
Svar
812
· Visningar
158 410
Senast: Sparf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka