Sy egna täcken?

L

linabergmer

Jag har funderat på att sy mitt egna täcke..
Är det någon som har ngt bra mönster på det? O vad man ska använda för typ! Tacksam för all hjälp o info jag kan få!
 
Jag använde ett gammalt täcke som mall. Köpte ett tyg med bla ull i. Jag använde hästen som provdocka för att få rätt form över rygg, rumpa och bog. Sedan sydde jag i foder av samma tyg över gumpen. Ville få mer värme där.
// Linda
 
jag provade att sy ett fleece täcke när jag var yngre, var inte särskilt lyckat! Dessutom kostade ju tyget nästan lika mkt som att köpa ett färdigt, pluss all jobben med det.... :smirk:

Men är man väldigt duktig och vill ha ett helt speciellt täcke som inte finns at köpa, så kan man ju försöka! :)
 
Köp "Make your own horse clothing" av Jean Perry, ISBN 0-85131-383-3. Den finns på Hästbokhandeln eller så kan du beställa den på någon annan bokhandel.
Han har även skrivit "Make your own horse equipment" ISBN 0-85131-393-0.
 

Liknande trådar

Utrustning Ja på täcken då! Vilket band ska man använda och var hittar jag metallfästena? Jag vill ha dubbla fästen, dvs en del som är fastsydd och...
Svar
11
· Visningar
490
Senast: grådis
·
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 554
Senast: CaisaCax
·
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
20
· Visningar
814
Senast: manda
·
Anläggning Behöver lite hjälp med aggregat då det jag har slutat funka. Behöver en matarkabel som är typ 7 meter mellan staketet och jordspättet...
Svar
0
· Visningar
211
Senast: aglaonema
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp