Sy en egen öron huva?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare kossanmuu
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 3 403
K

kossanmuu

Hej, jag köpte ett såå fint schabrak häromdagen med en lite ovanlig färg ;) och har letat och letat och letat efter matchande huva men den ända jag hittade kostade 300 kr :eek: så jag tänkte att då kan jag ju lika gärna försöka sy egen.. Så hur gör man ^^ Finns det speciella mallar osv...?

Sv: Sy en egen öron huva?

Jag har försökt mig på detta, gör det inte en gång till. Vet inte om det beror på att jag är talanglös eller om jag saknar tålamod men tänker inte göra detta en gång till. Hellre köper jag luvan. Jag har köpt enfärgade huvor till de schabrak med ovanlig färg och jag har "fixat till" dem med paspoaler. T.ex. en svart luva har fått paspoal i guld och grönt. Tvinnat tråd/rep brukar finnas på de flesta sytillbehörsbutiker online och irl.

Sv: Sy en egen öron huva?

taack, har redan beställt en enfärgad huva och köpt lite pasopaler, :D

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 129
Senast: Jamtland
·
Utrustning Hej hej lingonsvejs :D Jag har lite frågor. 1. Jag har tänkt virka en huva åt hästen men hittar verkligen INGET mönster. Vore det...
Svar
1
· Visningar
2 763
Senast: pajaztar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Bärväska för liten hund
  • Uppdateringstråd 31