Bukefalos 28 år!

sy hästtäcke av gammalt duntäcke...

F

furreburre

Vad ska man använda för innertyg? Ska ha fleece på utsidan, ska man ha det på insidan också eller kan man använda något annat? :confused:
 
Kan tanka mej att ett vanligt lakan fungerar!! Kanske hela din gamla sang blir ett nytt tacke!! ;)
Fleece pa insidan funkar nog bra, men det blir ju sa harigt och inte speciellt praktiskt.
Vanligt bomulls-tyg tror jag bast pa.

Pa utsidan hade jag haft pa nagonting annat an fleece. Fleece passar nog battre pa insidan an pa utsidan av ett tacke. Nagonting som inte span och har fastnar pa. Eftersom du har ett duntacke, sa har du ju alla forutsattningar att sy ett jattevarmt och skont stalltacke.
Nagot glatt tyg, som ar hallbart.

Lycka till!!
 
Okej! Tor du att man kan använda bävernylon eller något liknande? Har hört att det inte ska andas? :confused:
Sen tänkte jag på innertyget... Jag har frotté som innerfoder på min höstjacka, skulle det fungera på ett hästtäcke också?
 
kan man ha ull på insidan eller blir det alldeles för varmt? :confused: Jag hade ingen aning om att det fanns så mycket att tänka på när det gällde att sy ett täcke.. :crazy:
 
jag har bara tänkt använda det när det blir riktigt kallt och när jag transporterar honom på vintern... Han står i utebox året runt och ska klippas. Då är det väl rätt okej med ylle? Det är ju såå gosigt! :)
 
:idea:

Nu satte du griller i huvudet på mig, ska oxå prova mig på att sy ett eget "stalltäcke" så fort jag inhandlat en symaskin och häst :crazy: :)
 
fleece på utsdan...e de inte bättre att ta något annat,med tanke på fleecen suger upp allt som e fuktogt om hästen lägger sig ner i boxen..

hade hellre haft nån form av tunt nylon
 
Förlåt.. :D
Det var mammas köp av symaskin som inspererade mig... :crazy:
 
OKej! mEn då ska jag bröva med bävernylon! Vet ju om sen alla overaller på dagis att det är slitstarkt.. :cool:
Men jag har hört att det inte ska andas något vidare på hästen, stämmer det?
 

Liknande trådar

Utrustning Jag försöker skärpa mig med vården av mina nya ridstövlar (deniro). Mina andra lite billigare stövlar brukade jag spola av i spolspiltan...
2
Svar
21
· Visningar
1 303
Senast: MiniLi
·
Körning Hej, jag Håller på att sy ett kuskförkläde men saknar mönster och har aldrig sett ett irl. Har sytt flera kjolar dock så har utgåt från...
Svar
1
· Visningar
646
Hemmet Jobbade hemma idag och tänkte att jag passar på att tvätta ett duntäcke...dessvärre ligger en del löst dun i torktumlaren när jag...
Svar
9
· Visningar
1 803
Senast: Thaliaste
·
Hemmet En anhörig till mig har idag en ca 20 år gammal "dum"-TV och en DVD-spelare med inspelningsbar hårddisk inkopplad via HDMI. Hen streamar...
Svar
3
· Visningar
345
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp