Sy i läder; hjälp

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Rigolette
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 173
R

Rigolette

Jo .. på skolan har en kurs startat om hur man syr i läder .. och, det är väl inte det jag behöver ha hjäp med. Det är .. hur i hela friden man får tag på mått till ett travhuvudlag ? :(

Jag har nämligen bestämt mig för att sy ett huvudlag till en travhäst .. okej, travponny då. Någon som har ett huvudlag passande russ som kan mäta längd osv lr var man kan få tag på ett huvudlag att låna ? Eller så funderar jag på att sy en förbygel .. beslutsångest :rofl:

Sv: Sy i läder; hjälp

Det där med mått är något av det svårare med tillverkning.

Kan du smyga lite med måttband i någon affär? Du kanske har någon travskola eller liknande i närheten där de har mindre hästar? Eller du kanske kan få tag på en häst i rätt storlek att mäta på, bara du vet själv hur remmarna ska sitta, sedan får du ju se till att du kan justera längderna med spännen så det passar exakt.

/Ida

Okej .. det bästa vore ju om jag kunde få tag i ett i rätt storlek som jag kan ha med mig i hela kursen .. men det kan bli svårt. Ska snoka lite ... :) Tack för tipsen iaf :)

du kan ju gå in i en affär med måttband och påstå att du har en ponny med väldigt udda storlek så du måste mäta :D

Varför inte bara mäta huvet på hästen.
Ett travhuvudlag är ju inte så högteknologiskt.

MVH/
Stefan

Problemet är att jag inte har något russ, jag är "bara" medryttare på en kallblodstravare .. :D

Tror inte russet har lika stort huvud som travaren ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Livskristråden
  • Panik vid dusch
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka