Sy i reflexer?

Tigertofflan

Trådstartare
Kan man sy i reflexer? Eller förlorar dom sin verkan då?
Jag tänker både på de gula med "luftbubblor", och de vanliga grå reflexerna som ser "påmålade" ut.

Sv: Sy i reflexer?

Det går bra, det som kan hända är att de blir mindre vattentäta men eftersom reflexer har begränsad livslängd som det är gör det inte så mycket.

Man bör kolla sina reflexer i ett mörkt rum alt. ute när det är mörkt med ficklampa, mellan varven. Ett tu tre har de slutat att reflektera ljus. Det hände med mina gamla benreflexer men de hade ett par år (ganska många) på nacken och de hade jag sytt i otalet gånger. Både namnlappar och avslitna knäppen.

Apo som fortsätter sitt korståg i reflexernas heliga namn :D

Sv: Sy i reflexer?

apocalypsen skrev:
Det går bra, det som kan hända är att de blir mindre vattentäta men eftersom reflexer har begränsad livslängd som det är gör det inte så mycket.

Man bör kolla sina reflexer i ett mörkt rum alt. ute när det är mörkt med ficklampa, mellan varven. Ett tu tre har de slutat att reflektera ljus. Det hände med mina gamla benreflexer men de hade ett par år (ganska många) på nacken och de hade jag sytt i otalet gånger. Både namnlappar och avslitna knäppen.

Apo som fortsätter sitt korståg i reflexernas heliga namn :D

Så var det sagt, håller med föregående talare;
Reflex=färskvara

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 433
Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
619
Senast: Emma-pemma
·
Utrustning Gäller kanske framförallt dom med galvad stålram. Hur ser det egentligen ut bakom ”spikhuvudet”? Hur fäster dom in i stålramen? Jag...
Svar
10
· Visningar
391
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
914
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka