sy in för stora täcken???!!!

Gullan86

Trådstartare
ja hur gör ni om täcket var för stort? eller om det var för litet och det ej går att byta? okej förutom att man kanske säljer det.

kan man sy in ett regntäcke? hur ska man göra på bästa sett?(skulle vara kul att veta) :bump:

tack för svar!

Sv: sy in för stora täcken???!!!

Oftast är det för stort i bogen, då syr jag inprovningsveck. Fast det har jag inte drabbats av på senare år, men i början när jag inte visste vad jag skulle leta efter.

Varför fortsätter du inte i den tråd du redan startat? Om man ska skriva saker i det här forumet som ändå inte är islandsspecifika så kan man väl åtminstone försöka hålla antalet sådana trådar till ett minimum? ;)

/Erica

Cheeserica skrev:
Varför fortsätter du inte i den tråd du redan startat? Om man ska skriva saker i det här forumet som ändå inte är islandsspecifika så kan man väl åtminstone försöka hålla antalet sådana trådar till ett minimum? ;)

/Erica

jaha men det kändes inte som om "hur syr man in för stora täcken" och "vad har ni för storlek" är exakt samma sak....hmm

Jag har gjort ett veck i halsöpningen (gansk högt upp) då det varit för stort i bogen + flyttat spännena, har bara gjort det på ett ulltäcke...
Vill också höra om det finns andra sätt att sy in/ändra ett täcke. Har ett termotäcke med bogveck som är för stort i bogen men jag tycker inte det blir något bra att göra ett veck som jag gjort förut....

Jag syr endera veck, eller gör så att det går mer omlott över bogen, beroende på HUR det är för stort.

Mene ndera veck som andra förklarat, eller så flyttar jag spännena så täcket går mer omlott kring bogen så att det på så sätt blir mindre. Vilket som passar bäst beror på HUR det är för stort.

Det blir sällan/aldrig lika bra som ett täcke som passar från början dock.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
443
Senast: Emuliiaa
·
Mat I mitt yrke blir jag ofta bjuden på framförallt fikabröd, men även mat av olika slag. Jag hälsar ofta på hemma hos människor och i stort... 2 3
Svar
44
· Visningar
2 916
Senast: MiaMia
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 429
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈