Sy in ridstövlar?

Hoppelihopp

Trådstartare
Hej allihop!
Har funderat på att lämna in mina ridstövlar till skomakaren då ena dragkedjan har gått sönder. Men kom även på att man i samma sväng kanske skulle kunna ta och sy in dem lite i vaderna (de är lite stora där), gör skomakare sånt? Är det någon annan som gjort något liknande? Ungefär hur mkt lär det kosta? :confused:

Sv: Sy in ridstövlar?

om man kan ta in stövlarna i vaderna eller inte beror på vad för stövlar du har, samt hur bred nuvarande dragkedja är. (kanske kan hjälpa att ta en smalare dragkedja?)

och sen så tar alla skomakare olika så det är nog bara din skomakare som kan svara på det?

Okej, men kanske inte är värt att lägga ner det arbetet på dem. Det är inte alls mycket som behövs egentligen... Bra idé där med mindre dragkedja :) fast då måste jag iofs byta det på båda stövlarna, är ju bara en som egentligen är sönder...

Ja det kan du. Min skomakare tar ungefär 100 dollar per stövel (! :eek:) men han är också helt fantastiskt duktig och folk skickar hit sina stövlar från Florida. Jag är helt övertygad att det är långt billigare i Sverige.

Liknande trådar

Utrustning Tenderar att svullna en del om benen vilket gör att jag vissa dagar knappt får på mig mina ridstövlar. Brukar lyckas pressa igen... 2
Svar
22
· Visningar
1 559
Senast: MiniLi
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 073
Senast: Ajda
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
662
Senast: cowgirl81
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 323
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025