Sy ländtäcke

_Runaway_

Trådstartare
Jag tänkte börja sy ett ländtäcke i slöjden, för jag kommer då inte på något annat. Någon som har beskrivning, eller allmäna tips? Tex kom jag själv på att man kanske ska göra veck vid sidorna om svansen så täcket ligger format om hästen?
Så tänkte jag sy fast lite reflexgrejer också, och vips så har man ett reflextäcke :D *smart..*
Vilekt material? Funderar på att kanske göra ett som bara är regntätt, eftersom man kan rida i mörker även när det inte är kallt. Och blir det kallt kan man ha ett fleexeländtäcke under?

Sv: Sy ländtäcke

Jag har precis sytt klart ett Fleece täcke till min häst.
Jag tog bara ett annat täcke som ligger bra på henne och ritade av det.
Fråga i tygaffären vad dom har för förslag på tyg... tänkte på regntätheten.

Så här blev mitt...

/ Kitara_

Sv: Sy ländtäcke

Jag tycker du ska formsy det! Jag köpte ett som är vattentätt, piléfodrat och med reflex :idea:

lndtcke.jpg

Är helnöjd med det. Sitter super eftersom de formar sig så bra efter sadeln.
Kolla om du får tag i något slags vattentätt tyg, typ oxfordnylon kanske?

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 439
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: cowgirl81
·
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
1 086
Senast: Bison
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 507
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka