Sy om för stort täcke, Horseware *bild*

Sv: Sy om för stort täcke, Horseware *bild*

Ser jättebra ut, men har du verkligen gjort något vid bogen än? Svårt att se på bilden iaf. Jag skulle göra ännu ett insnitt framför spännena, men vet ju inte hur det sitter irl :laugh:

Har vikt in ca 5 cm sammanlagt i bogen. På båda sidorna. Hur menar du med framför spännena?

haha ojdå :) då har du verkligen gjort det snyggt för jag tittade noga på tyget och såg inget, duktigt jobbat!!

Ja alltså en pyttepyttekil alldeles vid spännena (skulle helst lägga den under men det blir ju svårt om du inte vill flytta spännena..) om du vill få den att sluta till lite mer i underkant, men om det sitter bra som det är nu skulle jag inte göra något mer. Jättefint!!

haha ojdå :) då har du verkligen gjort det snyggt för jag tittade noga på tyget och såg inget, duktigt jobbat!!

Ja alltså en pyttepyttekil alldeles vid spännena (skulle helst lägga den under men det blir ju svårt om du inte vill flytta spännena..) om du vill få den att sluta till lite mer i underkant, men om det sitter bra som det är nu skulle jag inte göra något mer. Jättefint!!

Tycker spännena sitter bra i bogen, så de får vara:) ska försöka sy det i morgon:)

KL

Nu är jag klar! Så här blev resultatet:

bamsetcke_180307402.jpg

Och innan:
391817_10150424364896353_700541352_8772470_1249624743_n_179810560.jpg

Senast ändrad:

Fan vad bra det blev! Är det dig jag ska anlita när jag behöver fixa mina shettisars täcken? Beställde bland annat två stycken med brodyr i somras, men bogen är aaaaaaalldeles för stor :(

Fan vad bra det blev! Är det dig jag ska anlita när jag behöver fixa mina shettisars täcken? Beställde bland annat två stycken med brodyr i somras, men bogen är aaaaaaalldeles för stor :(

Måste säga att det var MYCKET enklare än jag trodde! En bra maskin och lädernål så syr man allt. Bogen gjorde jag bara 2 veck i! Kan ta bättre bild på det senare idag. Blev lite som bogveck:)

Jag kommer fortsätta köpa "stora" täcken då jag tycker de små håller för dålig kvaliteé. Dock så har jag några till täcken att sy om;)

Tack!!

Snyggt jobbat. Fint med kantbandet också, det var väl inte så svårt när allt kom omkring? :)

Snyggt jobbat. Fint med kantbandet också, det var väl inte så svårt när allt kom omkring? :)

Svårt har jag inte trott det skulle vara att bara sy det jag gjorde. Men att flytta gjordar och spännen undviker jag.;)

Liknande trådar

Utrustning Nya damen har en ganska bastant bog och bred, lite lågt ansatt hals. Hon har ett Amigo bravo regntäcke i 145 som sitter bra, hennes...
Svar
18
· Visningar
2 821
Utrustning Mätte min ponny enligt horsewares storlekstabell, från rumpan till bringan. Han mäter 172 cm. Borde jag då köpa storlek 115 (168 cm)...
Svar
3
· Visningar
1 770
Senast: Signature
·
Utrustning Tycker alltid det är så svårt att välja storlek på Horsewares täcken, så tänkte att vi kanske kunde lägga ut erfarenheter angående...
Svar
5
· Visningar
9 511
Senast: Niki
·
Utrustning Blir tokig på täcken! Inget täcke har samma strl! Köpte förra våren ett Amigo Insulator 150gr i strl 145. Sitter kanon på min häst...
Svar
8
· Visningar
4 045
Senast: MaRomer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka