symbol hjälp

F

Friduss

ska skriva 20 grader C men jag vet inte hur man gör..:confused:
vill ha prick istället för att behöva skriva grader.
På min förra dator tryckte jag bara in alt och skrev 0186 på det nummeriska tangentbordet, det till höger, men det finns ju inte på min bärbara, nån som vet??;)
 
Sv: symbol hjälp

Är du säker på att du inte har numeriskt tangentbord? På min trycker man Shift+NumLk och använder sedan "mjkluio789"-knapparna som siffror :)
 
Sv: symbol hjälp

Sitter själv vid en bärbar och testade för att kolla om det funkade. Funkade inte med siffrorna upptill, men om jag slog på det numeriska så funkade det.

Håller in Fn nere till vänster, trycker num lk uppe till höger, så aktiveras det. Likadant för att få tillbaka bokstäverna.

numtangbord.jpg


Sedan så är det ju fullt möjligt att det ser annorlunda ut på din dator.

/Ida

(Var till datorsupporten på skolan första gången jag hade råkat slå på det... Undrade varför mitt tangentbord inte funkade)
 
Sv: symbol hjälp

sarma skrev:
Sitter själv vid en bärbar och testade för att kolla om det funkade. Funkade inte med siffrorna upptill, men om jag slog på det numeriska så funkade det.

Håller in Fn nere till vänster, trycker num lk uppe till höger, så aktiveras det. Likadant för att få tillbaka bokstäverna.

numtangbord.jpg


Sedan så är det ju fullt möjligt att det ser annorlunda ut på din dator.

/Ida

(Var till datorsupporten på skolan första gången jag hade råkat slå på det... Undrade varför mitt tangentbord inte funkade)


tack så mycket:banana: :bump:
 
Sv: symbol hjälp

Glad om det hjälpte :)

Bilden får ligga kvar på nätet ett tag, än har jag gott om plats på photobucket, men om någon kollar i den här tråden om några månader så behöver ni inte klaga om bilden har försvunnit.

/Ida
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag går en kurs i att skriva manus för film och TV. Det program som används heter Final Draft kostar ca 2000 SEK för PC och 150 för...
Svar
4
· Visningar
572
Senast: Myrten
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 168
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 702
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 374
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Lådcykel istället för bil?
Tillbaka
Upp