tanten

Trådstartare
Jobbrelaterat...

Rektor har bett mig konkretisera kunskapsmålen i läroplanen. Ett av dem är att "Eleven känner igen och förstår information i form av vanliga ord och enkla symboler samt mycket enkla fraser"

Då är frågan - vad är enkla symboler?
Pilar, symbol för dam- och herrtoalett, rökning förbjuden, handikapptoalett, hiss

Fyll på med mer! Please.

/Eder oändligt tacksamma tanten
 
Jobbrelaterat...

Rektor har bett mig konkretisera kunskapsmålen i läroplanen. Ett av dem är att "Eleven känner igen och förstår information i form av vanliga ord och enkla symboler samt mycket enkla fraser"

Då är frågan - vad är enkla symboler?
Pilar, symbol för dam- och herrtoalett, rökning förbjuden, handikapptoalett, hiss

Fyll på med mer! Please.

/Eder oändligt tacksamma tanten

Symboler för kollektivtrafik, symbol för informationsdisk/motsvarande? Nödutgång! Andra förbud, typ pälsdjur/äta? Vissa trafikskyltar? (Tänker på de som är mest relevanta för gående)
 
Strålining, elektrisk fara (typ ledning vid tåg och sånt), mobilförbud, rökförbud, handikapp p-plats, bagageförvaring. Tog några symboler som fanns i min mobil, finns många fler!
 
Kanske märkningar på matprodukter kan vara bra? Nyckelhålsmärkningen är ju till exempel väldigt svensk, och lika så svanmärkningen (nåja, den är i alla fall nordisk). KRAV-symbolen och den från Astma & Allergi-förbundet kunde också vara användbar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp