"symtom" på analsäcksinflammation?

bengeten

Trådstartare
förutom att katten hasar/åker kana.... (som jag antar de även kan göra om de har lös avföring)

finns de andra "symtomer":crazy: tex beteende problem, felkissning, pratigare mm ser man alltid om analsäckarna är inflammerade?

Sv: "symtom" på analsäcksinflammation?

Enligt flertalet veterinärer jag pratat med är det vanligt att dom slickar bort päls på magen.

Sv: "symtom" på analsäcksinflammation?

Katten är "irriterad" och tvättar sig i baken ovanligt mycket samt att den precis som du säger, åker kana.
Om din katt haft diare ofta så kan detta vara en anledning till att analsäckarna ej tömts som de ska. Detta leder till att de blir överfyllda och blir inflammerade.

Om du misstänker att katten har en inflammation kan du åka till vet. som tömmer analsäckarna på katten.

Liknande trådar

Katthälsa Hejsan, har två katter på 7 månader som båda kastrerades i tisdags alltså nästan tre dagar sen nu. Hanen är helt normal förutom att han... 2
Svar
20
· Visningar
1 406
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
497
Senast: Sassy
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 809
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 979
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Shop to you drop, del 4
  • Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna